‌راه‌اندازي سرويس GPRS تلفن همراه هر هفته براي ۵۰ هزار نفر در تهران

دكتر محمد سليماني در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه در حال حاضر سرويس GPRS تلفن همراه از سوي اپراتور دوم در حال ارايه است اظهار كرد: پس از تهران، شهرهاي اصفهان، تبريز، مشهد، شيراز در برنامه هستند و با سرعت تمام کشور در مدت کوتاهي به شبکه متصل …

دكتر محمد سليماني در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه در حال حاضر سرويس GPRS تلفن همراه از سوي اپراتور دوم در حال ارايه است اظهار كرد: پس از تهران، شهرهاي اصفهان، تبريز، مشهد، شيراز در برنامه هستند و با سرعت تمام کشور در مدت کوتاهي به شبکه متصل خواهند شد؛ ارايه‌ي سرويس GPRS توسط همراه اول از برنامه‌هاي آتي اين وزارت‌خانه است.
او در بخشي از سخنان خود درباره‌ي واگذاري باقيمانده سهام مخابرات در بورس تصريح كرد: تا اين جاي کار بر عهده‌ي وزارت‌ ارتباطات بود اما از اين پس همه چيز در اختيار وزارت امور اقتصادي و دارايي است و ما اين كار را مديريت نمي‌کنيم، بنابراين ارايه‌ي باقيمانده سهام مخابرات بعد از اين در اختيار سازمان خصوصي‌سازي است.
وي افزود: ساختارها را اصلاح و قوانين لازم را در دولت تصويب کرديم همچنين شرکت‌هايي که قرار بود منفک شوند، جدا شده و عمليات فني انجام شده است و در حال حاضر شرکت مخابرات در تابلوي بورس قرار گرفته و از اين پس كار با سازمان خصوصي‌سازي و هيات واگذاري است که آن‌ها نيز براساس شرايط بازار و با تدبير و پيش‌بيني اقدام خواهند كرد.
سليماني در ادامه با بيان اين كه شرکت مخابرات با ۵۲ ميليون مشترک تلفن همراه و ثابت بزرگ‌ترين اپراتور منطقه خاورميانه محسوب مي‌شود، خاطر نشان كرد: شرکت مخابرات فاقد پروانه فعاليت بود كه در دولت نهم براي اين شرکت پروانه‌ي فعاليت صادر شد که به آن هويت داده و به خصوصي‌سازي آن بسيار کمک کرد.
وي خاطر نشان كرد: در حوزه‌ي تلفن همراه بايد به ضريب نفوذ ۳۵ درصد مي‌رسيديم و ۲۴ ميليون تلفن همراه در كشور داير مي‌شد كه در حال حاضر تعداد سيم‌كارت‌ها از مرز ۴۰ ميليون هم عبور كرده و ضريب نفوذ تلفن همراه نيز از ۵۷ درصد گذشته است.
به گفته‌ي او كاري را كه بايد در پايان سال ۸۸ به اتمام مي‌رسانديم در شهريورماه ۸۷ انجام داده و حدود ۲۴ درصد هم از آن عبور كرديم يعني بيش از ۵/۱ برابر افزايش يافته است.
سليماني درباره‌ي آيين‌نامه‌ي MMS تلفن همراه گفت: اين موضوع و ارايه‌ي اين سرويس خارج از اراده‌ي وزارتخانه متوقف شده اما با تلاشي كه ما انجام داديم بعد از يك سال و نيم اين آيين‌نامه به تصويب مراجع ذي‌ربط رسيد.
وي ادامه داد: آيين‌نامه‌ي مذكور در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات نهايي و به اپراتورها ابلاغ شده كه اپراتورها مي‌توانند طبق آن‌ فعاليت‌شان را انجام دهند.
سليماني در بخشي از سخنان خود با اشاره به بحث پيامك‌هاي فارسي گفت: آمار و ارقام نشان مي‌دهد كه مردم استقبال خوبي از اين موضوع كرده و افزايش تعداد پيامك‌هاي فاسي خود مصداق اين موضوع است زيرا ايراني‌ها در طول تاريخ به حفظ خط و زبان فارسي مشهوراند بنابراين تك تك ما فارسي‌زبانان موظفيم اين زبان را در محيط مجازي حفظ كنيم.
وي با تاكيد بر نقش مهم رسانه‌ها و خبرنگاران در اين زمينه گفت: بايد حساسيت‌هاي رسانه‌ها و خبرنگاران از مديران فني اين حوزه بيش‌تر باشد و آن‌ها بيش‌ترين معترضان نسبت به استفاده از خط غيرفارسي در محيط مجازي باشند واز طرفي اپراتورها نيز موظف‌اند سرمايه‌گذاري كرده و روز به روز برنامه‌ريزي بهتر و تسهيلات بيش‌تري فراهم كنند.
او اپراتور سوم تلفن همراه را از ديگر موارد در زمينه‌ي توسعه مشتركان ذكر كرد و گفت: مزايده‌ي اين كار در جريان است و بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده اوايل دي‌ماه برنده‌ي آن اعلام مي‌شود كه بلافاصله بعد از اعلام مي‌تواند فعاليتش را در سطح كشور و به ويژه مراكز استان‌ها شروع كند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا