ساخت دوربين با لنز مايع براي تلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت سافت پديا، اين دوربين ها که از ترکيب ميکروسکوپ و ذره بين ساخته مي شوند و  حالت ارتعاشي و لرزيدن و تکان را داشته و هنگامي که در معرض امواج صوتي با فرکانس بالا و حرکت قرار مي گيرند، قادر به گرفتن تصوير هستند. تناوب و …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت سافت پديا، اين دوربين ها که از ترکيب ميکروسکوپ و ذره بين ساخته مي شوند و  حالت ارتعاشي و لرزيدن و تکان را داشته و هنگامي که در معرض امواج صوتي با فرکانس بالا و حرکت قرار مي گيرند، قادر به گرفتن تصوير هستند.
 تناوب و شدت حرکت ، زوم  لنز روي تصوير مورد نظر را به هم نمي زند و اين دوربين  قادر است در هر ثانيه ۲۵۰ عکس بگيرد.
نرم افزار اين نوع دوربين به گونه اي طراحي شده که قادر است در هر ثانيه حدود ۱۰۰ هزار بار تصاوير را بررسي کرده و بخش هاي تيره و لکه هاي تصاوير را حذف کند.
اين لنزها ارزان قيمت و سبک وزن هستند و براي نسل بعدي گوشي هاي دوربين دار و روبات هاي بسيار کوچک که به منظور جاسوسي ساخته مي شوند، طراحي شده است و ارتش نيز مي تواند از اين ابزاراستفاده کند.
بر اساس اين گزارش، اين گونه لنزهاي مايع در محصولات شرکت هايي  چون شرکت “سيکو” و Varioptic ديده مي شود که تنها اختلاف اين ها با لنز هاي جديد داشتن ولتاژ ثابت براي باقي ماند سطح لنز ها به شکل متمرکز است.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا