برخورد با تمام اپراتور‌هاي تلفن همراه بايد يكسان باشد

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، روز بيستم شهريورماه سال جاري، محمد سليماني وزير ارتباطات اپراتور دوم تلفن همراه را ملزم به افزايش كيفيت خدمات خود كرد.اين اظهارات كه در واقع موضع جديد و رسمي وزارت ارتباطات در قبال موضوع كيفيت خدمات تلفن همراه به شمار مي آيد، حكايت از آن دارد كه اين وزارتخانه …

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، روز بيستم شهريورماه سال جاري، محمد سليماني وزير ارتباطات اپراتور دوم تلفن همراه را ملزم به افزايش كيفيت خدمات خود كرد.
اين اظهارات كه در واقع موضع جديد و رسمي وزارت ارتباطات در قبال موضوع كيفيت خدمات تلفن همراه به شمار مي آيد، حكايت از آن دارد كه اين وزارتخانه پس از عبور از سقف كمي تعيين شده در برنامه چهارم توسعه و همچنين مواجه شدن با برخي انتقادات از سوي كارشناسان نسبت به كيفيت اين خدمات، برنامه تازه اي را در دستور كار خود قرار داده است.
آنچه مسلم است، اين برنامه اگرچه دير هنگام در آستانه اجرا قرار گرفته و تا كنون نيز به طور رسمي از سوي وزارت ارتباطات اعلام نشده است، با اين وجود مي تواند نقطه عطفي در تاريخ توسعه تلفن همراه در كشور باشد.
واقعيت اين است كه موضوع كيفيت خدمات تلفن همراه از بدو ارائه اين خدمات در ايران يكي از موضوعات مورد انتقاد محافل رسانه اي و افكار عمومي بوده و اثرات نامطلوبي را بر كارنامه عملكرد وزارت ارتباطات برجاي گذاشته است .
بر همين اساس ، به نظر مي رسد كه وزير ارتباطات، با درك اين واقعيت كه بي توجهي به مساله كيفيت اين خدمات كه به خصوص طي دو سال گذشته و با توسعه چشمگير ضريب نفوذ آن به اوج خود رسيده، مي تواند آمار هاي كمي پرونده دولت نهم در حوزه تلفن همراه را تحت الشعاع خود قرار دهد، روند تازه اي را براي توسعه كيفي خدمات آغاز كرده است.
اما، نكته‌‌اي كه در اين ميان ذهن برخي از كارشناسان و منتقدان را به خود مشغول كرده اين است كه چرا انتقاد وزير ارتباطات درباره كيفيت خدمات تلفن همراه، تنها به اپراتور دوم بوده است؟
اين در حاليست كه با وجود اختلال در ساير اپراتور‌ها، انتظار مي رفت تا وي ديگر اپراتور‌هاي كشور را نيز مخاطب قرار مي داد و در عين حال برنامه عملي وزارتخانه تحت امر خود براي تمركز بر افزايش كيفي خدمات را نيز اعلام مي كرد.
نبادي اين موضوع را نيز از ياد برد كه شبكه تلفن همراه اپراتور دوم نيز داراي اختلالاتي است و اين امر را نبايد كتمان كرد.
ضروري است تا وزارت ارتباطات، با ارائه دهندگان دولتي و خصوصي خدمات برخوردي يكسان داشته باشد و از سويي ديگر براي عملياتي شدن برنامه ارتقاء كيفي خدمات ارتباطي ، دست به كار تدوين و اعمال تواقفنامه سطح خدمات يا SLA شود.ضمن اينكه بايد توجه داشت كه مواجه شدن با واقعيت كيفيت خدمات ارتباطي تلفن همراه كشور، مستلزم برخوردي اصولي و نظام مند‌ است.
از اين رو انتظار مي رود تا وزارت ارتباطات كه در حوزه توسعه كمي كارنامه نسبتا خوبي از خود بر جاي گذاشته، برنامه عملي خود براي توسعه كيفي اين خدمات را نيز به طور شفاف اعلام و آن را در معرض نقد كارشناسان و رسانه‌ها قرار دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا