بازار سيم كارت تلفن همراه اشباع شده است

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، اصغر زعيم در مراسم تقدير از دفاتر خدمات ارتباطي برتر در سال گذشته با بيان اينكه بيش از ۹۰ درصد دفاتر ارتباطي از شركت ارتباطات سيار ايران رضايت دارند، افزود: از سه ماه آخر سال گذشته وضعيت درآمدي دفاتر ارتباطي رو به نزول گذاشته و مشكلات بيشماري دارند.وي …

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، اصغر زعيم در مراسم تقدير از دفاتر خدمات ارتباطي برتر در سال گذشته با بيان اينكه بيش از ۹۰ درصد دفاتر ارتباطي از شركت ارتباطات سيار ايران رضايت دارند، افزود: از سه ماه آخر سال گذشته وضعيت درآمدي دفاتر ارتباطي رو به نزول گذاشته و مشكلات بيشماري دارند.
وي ادامه داد: با وجود بخشنامه MCI براي نصب POS در دفاتر ارتباطي، اما شركت پست اجازه نصب POS و خريد و فروش سيم كارت و گوشي را به دفاتر نمي‌دهد و اين در حالي است كه دفاتر تحت نظر سازمان مقررات هستند.
وي در مورد دلايل كاهش درآمد دفاتر گفت: كاهش تعرفه‌هاي خدمات تلفن همراه از دلايل اصلي افت درآمدي دفاتر است. به ويژه اين امر در مورد تعرفه سيم‌كارت‌هاي اعتباري است كه بايد در آن تجديدنظر شود،ضمن اينكه اگر همراه اول قصد كاهش تعرفه‌ خدمات را دارد نبايد در اين بين سهم دفاتر كاهش يابد.
زعيم با اشاره به اشباع بازار سيم كارت و كاهش شديد نقل و انتقال آن، اظهار داشت: دفاتر خواستار ارائه خدمات ساير دستگاه‌ها براي افزايش درآمد خود هستند.
وي در ادامه خواستار فروش انحصاري كارت شارژ از سوي دفاتر ارتباطي شد و گفت: در حال حاضر بهاي كارت شارژ از سوي برخي شركت‌هاي توزيع كننده كارت شارژ همراه اول پايين تر از نرخ همراه اول است و ما علاقه‌مند هستيم در اين باره تنها از همراه اول كارت شارژ خريداري كنيم زيرا در بين كارت شارژ شركت‌هاي ديگر ناخالصي وجود دارد.
زعيم به پرداخت ۲ تا ۳ ميليون توماني عوارض سالانه از سوي دفاتر اشاره و عنوان كرد: در حال حاضر حداقل هزينه نگهداري دفتر ارتباطي با ۳ كارمند ماهانه ۳ ميليون تومان است كه با وضع فعلي درآمد دفاتر و زيان‌ده بودن آنها ادامه اين روند امكان‌پذير نيست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا