حدود ۲۳ ميليون كارت شارژ همراه اول در سال ۸۶ به فروش رفت

به گزارش خبرنگار فناروي اطلاعات خبرگزاري فارس، محمدمهدي عطوفي در مراسم تقدير از دفاتر خدمات ارتباطي برتر در سال گذشته، در مورد فعاليت‌هاي آتي همراه اول در مورد دفاتر ارتباطي اظهارداشت: دفاتر A دفاتري خواهند بود كه مانند دفاتر دولتي خدمات ريز مكالمات و ساير خدمات را به مشتركان ارائه مي كنند و دفاتر C …

به گزارش خبرنگار فناروي اطلاعات خبرگزاري فارس، محمدمهدي عطوفي در مراسم تقدير از دفاتر خدمات ارتباطي برتر در سال گذشته، در مورد فعاليت‌هاي آتي همراه اول در مورد دفاتر ارتباطي اظهارداشت: دفاتر A دفاتري خواهند بود كه مانند دفاتر دولتي خدمات ريز مكالمات و ساير خدمات را به مشتركان ارائه مي كنند و دفاتر C زيرنظر دفاتر B قرار مي‌گيرند. اين كار با هدف واگذاري ۱۰۰ درصدي امور به بخش خصوصي انجام مي‌شود.
معاون شركت ارتباطات سيار ايران اظهارداشت: در سال ۸۶ سهم دفاتر خدمات ارتباطي از ۲۰به ۳۰ درصد رسيده اين رقم در سال جاري به ۴۰ درصد رسيده است.
وي گفت: مجموع وام‌هاي در نظر گرفته شده براي دفاتر ۶۷۰ ميليون تومان بوده كه تاكنون ۴۱۹ ميليون تومان آن عودت شده است و اميدواريم تا تسهيلات بيشتري در قالب تنخواه براي دفاتري كه در ابتداي كار خود هستند ارائه كنيم.
عطوفي افزود: در سال گذشته ۲۲۰۰ دفتر در كشور وجود داشت كه ۴۹۰ دفتر به تهران اختصاص دارد و ۱۹۳۶ دفتر در كشور و ۴۷۶ دفتر در تهران آنلاين هستند.
معاون بازاريابي شركت ارتباطات سيار در مورد فعاليت‌هاي صورت گرفته در سال گذشته نيز افزود: در سال ۸۶ با تدابير مديرعامل و هيأت مديره همراه اول ثبت نام سيم كارت مستقيما به دفاتر خدمات ارتباطي واگذار شد. در سال گذشته ۵۷۶ هزار سيم كارت دائمي و ۵ ميليون و ۸۵۴ هزار سيم كارت اعتباري به صورت حضوري در دفاتر ثبت نام شد و ۳ ميليون و ۲۷ هزار سيم كارت دائمي و ۲ ميليون و ۴۹۱ هزار سيم كارت اعتاري به شكل غيرحضوري در دفاتر ثبت نام شده است.
عطوفي ادامه داد: در سال گذشته دفاتر ارتباطي از محل كارت شارژ ۸ ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان و از محل ثبت نام سيم كارت ۱۴ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان و از محل ارائه خدمات تلفن همراه اول ۵/۲۲ ميليارد تومان درآمد داشته‌اند. در ضمن تعداد دفاتر در سال ۸۵ حدود ۱۲۴۵ دفتر بود كه در سال گذشته اين رقم به ۲۲۰۰ دفتر افزايش يافت.
معاون بازاريابي شركت ارتباطات سيار ايران درباره سرانه درآمد دفاتر ارتباطي در سال ۸۵ و ۸۶ گفت: سرانه درآمد دفاتر ارتباطي در سال ۸۵ بيش از ۱۶ ميليون تومان و در سال گذشته اين رقم به ۲۰ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان رسيده است.
وي گفت: در استان تهران دفاتر از محل فروش كارت شارژ يك ميليارد و ۶۵۰ ميليون تومان و از محل ثبت نام دو ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان و خدمات تلفن همراه ۶ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان درآمد كسب كرده‌اند.
معاون بازاريابي شركت ارتباطات سيار ايران اظهار داشت: ميانگين درآمد فروش سالانه دفاتر در سال ۸۶ از محل كارت شارژ ثبت نام سيم كارت و خدمات تلفن همراه از ۱۶ ميليارد تومان به ۲۰ ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان در كشور رسيده است.
معاون بازاريابي شركت ارتباطات سيار بازنگري در تعرفه‌ها را از ديگر فعاليت‌هاي آتي اين شركت بيان كرد و افزود: قصد داريم سهم دفاتر ارتباطي از محل تعرفه‌ها كه اكنون ۴۰ درصد است، طبق قانون افزايش دهيم.
وي استانداردسازي تمامي دفاتر و همخواني آنها با شعار و لوگوي همراه اول، راه اندازي نرم افزار سيستم مكانيزه خدمات سيم كارت اعتباري، تجهيز دفاتر به سيستم‌هاي مالي و اداري و همكاري دفاتر در نظام پيشنهادات را از ديگر فعاليت‌هاي آتي همراه اول درباره دفاتر ارتباطي برشمرد.
وي گفت: به منظور ارائه خدمات مناسب و سريع براي هر دفتر خدمات ارتباطي خصوصي، ۴۰ ساعت آموزش براي دفاتر در نظر گرفته ايم كه ۱۰ ساعت آن در تابستان برگزار شده كه مابقي نيز در پاييز برگزار مي‌شود.
عطوفي درباره معضلات و مشكلات در بخش دفاتر ارتباطي نيز اظهار داشت: جابه جايي نيروها، عدم اجراي كامل دستورالعملها، نياز به بازرسي و كنترل از طرف صنف، سرويس دهي به ساير اپراتورها و انتظار پشتيباني از طرف شركت ارتباطات سيار، فقدان دانش لازم در زمينه ICT به عنوان پيشخوان همراه اول و ضرورت برقراري كامل ارتباط ميان صنف دفاتر و همراه اول از مشكلات و معضلات فعلي دفاتر است.
معاون بازاريابي شركت ارتباطات سيار ايران با تأكيد بر اينكه صنف دفاتر ارتباطي مانند ساير صنوف بايد محلي براي رسيدگي به مشكلات مشتركان باشد گفت: بايد كانال ارتباطي مناسبي بين MCT و دفاتر ايجاد شود.
وي گفت: با واگذاري سهام ارتباطات سيار در بورس قوانين دولتي حذف و فضاي رقابتي خوبي ايجاد مي‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا