هزينه اِِي براي هيچ !

اما اين جماعت خوش ذوق که به هر وسيله و مستمسکي براي سرگرم شدن و بازارگرمي چنگ مي زند، اين بار مقوله ديگري را “شرط لازم و کافي” کلاس داشتن قرار داده و آنهم شماره هاي “رند” گوشيهاي همراه است . با شنيدن شماره هاي رند معمولا انسان ناخودآگاه ياد آگهي هاي تبليغاتي مي افتد …

اما اين جماعت خوش ذوق که به هر وسيله و مستمسکي براي سرگرم شدن و بازارگرمي چنگ مي زند، اين بار مقوله ديگري را “شرط لازم و کافي” کلاس داشتن قرار داده و آنهم شماره هاي “رند” گوشيهاي همراه است .
با شنيدن شماره هاي رند معمولا انسان ناخودآگاه ياد آگهي هاي تبليغاتي مي افتد و معمولا اين نکته به ذهن متبادر مي شود که کاربرد چنين شماره هاي خوش آهنگي که به سادگي در حافظه ثبت مي شوند فقط در عرصه تجاري ، بازرگاني، خدماتي و در نهايت بازار کار است و نه استفاده شخصي جوان بيست و چند ساله اي که کار درست و حسابي ندارد و از جيب بابا و مامان مي خورد.
اما شايد آن جوان  هم چندان مقصر نباشد. براي والدين پولداري که شب تولد فرزندشان به او خودروي گرانقيمت هديه داده اند ، افت دارد که مثلا براي قبولي او در دانشگاه ( فلان رشته نه چندان جذاب يک دانشگاه شهرستاني) ، هديه اي بدهند که کمتر از خودرو ارزش داشته باشد، بنابراين بايد سراغ “سورپرايز ” رفت و به اين ترتيب در فرجام کار عده اي به اين نتيجه مي رسند که بهترين راه براي “سورپرايز” کردن بچه اي که هيچ چيزي در زندگي کم ندارد، خريد يک شماره رند موبايل است که بهاي آن در موارد فراوان از يک خودروي لوکس هم فراتر مي رود.
دست اندرکاران بازار تلفن همراه معتقدند فقط سه دسته از افراد جامعه مي توانند واجد شرايط داشتن شماره رند باشند. اول پولدارها (که البته معلوم است مثل همه موارد ديگر در هر مسابقه و رقابتي روي سکو مي روند ! ) ، دوم، خوش شانسها که تعدادشان زياد نيست و بالاخره افرادي که بواسطه برخي ارتباطات صاحب چنين شماره اي شده اند.
پيش از پرداختن به ادامه مطلب ، بايستي حتما توجه شود که منظور از شماره هاي رند در اين يادداشت ، شماره هايي است که به نحوي شاخص و چشم نواز در کنار هم قرار گرفته باشند.
يک بررسي کلي اين نتيجه را بدست مي دهد که حتي در ميان شرکتها و بنگاههاي تجاري و بازرگاني هم گروه قليلي هستند که حاضرند براي در اختيار داشتن شماره هاي رند مبالغ نجومي هزينه کنند بنابراين به نظر مي رسد فقط سه گروهي که پيش تر ذکر آن رفت ، مي توانند متقاضيان و دارندگان نهايي شماره هاي ياد شده باشند.
ضمن اينکه بايد در نظر داشت عيب بزرگ شماره هاي رند اين است که شماره هاي ديگر به راحتي روي آنها “دايورت” مي شوند و اين مساله اي است که غالبا جنگ اعصاب مشترکان را بدنبال داشته است و به همين خاطر است که بيشتر مواقع اين شماره هاي گران قيمت خاموش هستند يا مشترک مورد نظر در دسترس نيست.
اما آيا به راستي شماره هاي رند کارآيي ، توانمندي و ظرفيتهاي فوق العاده اي ماوراي شماره هاي ديگر دارند ؟ آيا در قبال رقم هاي غيرقابل باور که براي خريد اين شماره ها هزينه مي شود ، مي توان انتظار عملکرد خارق العاده اي از اين شماره ها را داشت ؟
پاسخ قطعا منفي است اما يک موضوع در اين ميان کاملا آشکار است، برخي حاضرند براي “خاص” بودن ميليونها تومان هزينه کنند. هزينه اي براي هيچ.
M/16/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا