استقبال مشترکان از کاربرد زبان فارسي در گوشي هاي همراه

به گزارش خبرنگار موبنا ، استفاده از نرم‌افزار پيامک فارسي همراه اول، استفاده از زبان فارسي در ارسال پيامك توسط مشتركان و صرفه‌جويي در هزينه‌ها و ارزان بودن بهاي پيامك فارسي از دلايل مهم رشد چشمگير فروش گوشي هاي تحت زبان فارسي شده است.همچنين افزايش نرخ ارسال پيامک هاي لاتين از ۱۴۲ ريال به ۲۲۲ …

به گزارش خبرنگار موبنا ، استفاده از نرم‌افزار پيامک فارسي همراه اول، استفاده از زبان فارسي در ارسال پيامك توسط مشتركان و صرفه‌جويي در هزينه‌ها و ارزان بودن بهاي پيامك فارسي از دلايل مهم رشد چشمگير فروش گوشي هاي تحت زبان فارسي شده است.
همچنين افزايش نرخ ارسال پيامک هاي لاتين از ۱۴۲ ريال به ۲۲۲ ريال و کاهش قيمت پيامک فارسي نسبت به لاتين باعث شده تا اکثر مردم از گوشي هايي استفاده کنند که  از قابليت پشتيباني زبان فارسي برخوردار باشند.
يکي از کارشناسان بازار در اين باره مي گويد: شركتهاي وارد كننده و توليد کنندگان داخلي در کشور حتما بايد گوشي‌هاي خود را به زبان فارسي مجهز كنند که در صورت آگاهي نداشتن خريداراز فارسي بودن زبان گوشي نيز گوشي خريداري شده به اين فناوري مجهز باشد.
در اسفند ماه سال گذشته دولت در جهت گسترش و توسعه زبان فارسي در فضاي پيامك در شبكه تلفن همراه، تصميم به گران كردن پيامك لاتين و ارزان ساختن پيامك فارسي گرفت.
۱۲۹/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا