مدل Z300 سوني اريکسون

اين مدل از سوني اريکسون از مواد پلاستيکي ساخته شده است. قسمت داخلي، لولا و حاشيه باريک اطراف صفحه نمايش ازمواد پلاستيکي نقره اي براق تشکيل شده است.درب باتري و قسمت اصلي قاب جلو به رنگ خاکستري براق و بقيه قسمت هاي آن به رنگ مات است. Z300 لبه هاي گرد دارد.آرم سوني اريکسون در …

اين مدل از سوني اريکسون از مواد پلاستيکي ساخته شده است. قسمت داخلي، لولا و حاشيه باريک اطراف صفحه نمايش ازمواد پلاستيکي نقره اي براق تشکيل شده است.
درب باتري و قسمت اصلي قاب جلو به رنگ خاکستري براق و بقيه قسمت هاي آن به رنگ مات است. Z300 لبه هاي گرد دارد.
آرم سوني اريکسون در بالاي گوشه چپ در قاب جلوي تلفن مشاهده مي شود. استفاده از تلفن آسان است و با يک دست به راحتي باز مي شود اما ساختار تلفن از استحکام کافي برخوردار نيست و قسمت عمده قاب پشت توسط درب باتري پوشانده شده است.
بلندگو در بالاي گوشه راست درب باتري قرار دارد. کليد ولوم در طرف چپ تلفن مشاهده مي شود. سوکت شارژ و USB در پايين تلفن وجود دارد. محلي براي بند در قسمت فوقاني تلفن در نظر گرفته شده است.
صفحه نمايش بيروني تلفن سياه سفيد است و نور زمينه آن سفيد رنگ مي باشد. صفحه نمايش بيروني مي تواند يک ساعت عقربه دار يا ديجيتال ، شاخص سيگنال و وضعيت باتري را نشان بدهد. در زمان دريافت تماس نيز نام و شماره مخاطب را نشان مي دهد. با فشار دادن کليد هاي طرف چپ تلفن در حالت Stand by صفحه نمايش روشن مي شود و ساعت از عقربه دار به ديجيتال تغيير مي کند. در صورت دريافت تماس با فشار دادن کليد پايين به حالت Silent سوئيچ مي شود و کليد بالا تماس را رد مي کند. اين کليد ها در طول تماس ميزان ولوم را تنظيم مي کنند.
**باتري
باتري موجود در تلفن از نوع Li-Ion است که در حالت Stand by حداکثر ۲۵۰ ساعت و در مکالمه مداوم  پنج ساعت و ۳۰ دقيقه دوام مي آورد.  **صفحه نمايش
صفحه نمايش اصلي نسبتا کوچک است و ازنوع STN است. ابعاد اسن صفحه نمايش ۱۲۸ در ۱۲۸  پيکسل است که قابليت ۶۵ هزار رنگ را داراست.
کيفيت تصاوير روي صفحه نمايش در حد متوسط است. صفحه نمايش بيروني سياه سفيد در شرايط مختلف نور به خوبي خوانده مي شود.
**صفحه کليد
سوني اريکسون Z300 داراي صفحه کليد عددي استاندارد است کليد سبز و قرمز، کليد C و ويرايش در اطراف آن قرار دارند. صفحه کليد عددي داراي نور زمينه غير يکنواخت به رنگ نارنجي است. استفاده از صفحه کليد عددي آسان نيست و صداي کليک بلندي دارد. هيچ سيگنال نوري براي نشان دادن روِيدادهاي ناموفق فراهم نشده است و براي چک کردن آن حتما بايد به صفحه نمايش نگاه کنيد.
**ساير امکانات
گزينه هاي چند رسانه اي تلفن از طريق نشان دادن عکس ها، پخش ملودي هاي پلي فونيک و تنظيم تم براي تغيير دادن ظاهر منوها مشخص مي شود. اين مدل داراي يک برنامه آهنگساز دستي براي ملودي هاي مونو فونيک مي باشد. سوني اريکسون Z300 داراي سه بازي از پيش نصب شده است. مرورگر اينترنتي تلفن WAP است و دريافت صفحه از طريق ارتباط GPRS صورت مي گيرد.
آلارم درمنوي جداگانه اي قرار گرفته است که مربوط به Organizer است و شامل نرم افزارهاي تقويم، ماشين حساب، تايمر و کرنومتر است.
آلارم حداکثر ۹ ساعت را بطور همزمان نشان مي دهد. آلارم بسيار ساده است و تنها تنظيم آن زمان براي غير فعال شدن است. سيگنال آن را مي توان از تنظيمات تلفن تغيير داد. تقويم داراي تصوير روز، هفته و ماه است و شامل گزينه اي براي اضافه کردن رويدادها است. هريک از رويدادها تاريخ و پايان و ياد آوري دارد.
**معايب
از معايب اصلي گوشي Z300 سوني اريکسون مي توان به عدم تعبيه دوربين عکاسي و فيلمبرداري در اين مدل سوني اريکسون اشاره کرد.
حافظه داخلي اين گوشي ۶۵۰ کيلوبايتي است که اين ميزان حافظه قابل ارتقا نيست.
**سخن آخر
اين گوشي که از ماه نوامبر سال ۲۰۰۵ ميلادي به بازار جهاني تلفن همراه معرفي شده است در ليست گوشي هاي قديمي اين برند قرار دارد.
گوشي Z300 سوني اريکسون به بهاي۸۰۰ هزار ريال به فروش مي رسد.
۱۲۹/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا