MMS و SMS مي تواند تهديدي عليه هنجارهاي اجتماعي باشد

“اسماعيل  کاظمي” در گفت وگو با خبرنگار موبنا اضافه کرد: ورود هر پديده نو به يک جامعه به ويژه آن که محصول جوامع ديگر باشد ، فرهنگ توليدکننده را نيز به همراه مي آورد .وي تصريح کرد: اين ورود در ابتداي امر به دليل ناشناختگي و جذابيت محصول وارد شده مي تواند جامعه را  دچار …

“اسماعيل  کاظمي” در گفت وگو با خبرنگار موبنا اضافه کرد: ورود هر پديده نو به يک جامعه به ويژه آن که محصول جوامع ديگر باشد ، فرهنگ توليدکننده را نيز به همراه مي آورد .وي تصريح کرد: اين ورود در ابتداي امر به دليل ناشناختگي و جذابيت محصول وارد شده مي تواند جامعه را  دچار ذوق زدگي کند و استفاده هاي نامطلوب را نيز در پي خواهد داشت.
اين کارشناس تصريح کرد: پيام کوتاه و پيام چند رسانه اي  اين قابليت را دارند که در خبررساني  تبليغات و معرفي خدمات جديد  مورد استفاده قرار گيرد که کما کان استفاده از  پيام کوتاه  در اين خصوص در جامعه ما متداول است.
وي اظهار داشت: يکي از جلوه هاي مصرفي شدن ابزار ارتباطي پيام کوتاه  يا پيام چند رسانه اي موجي است که ازلحظه تولد يک لطيفه   و يا  ارسال تصاويري  ايجاد  مي شود به گونه اي که  اين پيام ها  بدون توجه به ارزش هاي اخلاقي بي هيچ فيلترينگي در محتواي آن براي گروه  کثيري از کاربران ارسال مي شود.
وي ادامه داد: همچنين در برخي شرايط  استفاده نامطلوب از اين رسانه ها  به جايي مي رسد که منجر به آزار  ديگران و گسترش شايعات نادرست در نتيجه ايجاد  اختلال در امينت  رواني  افراد مي شود.
 کاظمي خاطر نشان کرد: نگراني واضطراب ناشي ازناشناختگي ناشي از ورود يک تکنولوژي و همين طور نوع مديريت برارتباطات وتعاملات درون جامعه مي تواند يک ابزار را که درشکل عادي خود مثبت است به شکل منفي مورد استفاده قرار دهد .
وي ادامه داد:الگوهاي رفتاري مناسب همگام با ورود تکنولوژي زماني شکل  مي گيرد که يک ارتباط آزاد در جامعه وجود و جامعه نيز بستر سالمي براي شکل گيري اين الگوها و هنجارهاي اجتماعي و روان شناختي باشد.
۱۱۷/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا