طراحي ميان افزار اندازه گيري فعاليت مغزي براي استفاده درتلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” آي فور يو دات کام” ، اين ميان افزار بوسيله حسگرهايي امواج ، فعاليت هاي مغزي را اندازه گيري و کنترل کرده و از طريق اتصالاتي  دستوراتي را براي اجرا به تلفن همراه مي دهد.اين ميان افزار( حسگر يا سنسور مغز / Brain …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” آي فور يو دات کام” ، اين ميان افزار بوسيله حسگرهايي امواج ، فعاليت هاي مغزي را اندازه گيري و کنترل کرده و از طريق اتصالاتي  دستوراتي را براي اجرا به تلفن همراه مي دهد.
اين ميان افزار( حسگر يا سنسور مغز / Brain sensor) دريک وسيله به شکل هدست ساخته شده است و از طريق يک بلوتوث با تلفن همراه ارتباط برقرار مي کند.
اين ميان افزار که با استفاده از فن آوري هاي مدرن و پيچيده ساخته شده است ، بيشتر هنگام بازي هاي موبايلي کاربرد دارد که کاربر مي تواند با امواج مغزي خود يک بازيگر بازيهاي موبايلي را به حرکت درآورد.
زمان عرضه به بازار و قيمت اين ميان افزار هنوز اعلام نشده است.
شرکت NeuroSky به رياست “استانلي يانگ” در شهر “سان خوزه”  کاليفرنيا تاسيس شده  است و در زمينه فن آوري هاي نوين و پيچيده از جمله ميان افزازهاي کامپيوتري که با قدرت مغز فعال مي شوند ؛ فعاليت دارد.
اين شرکت از امواج و سيگنال توليد شده توسط مغز انسان که قابل اندازه گيري با الکترودهاي بکار رفته  در سيستم الکتروآنسفالوگرافي ، پالس ها و جريان هاي الکتريکي ضعيف توليد شده توسط مغز را در راه اندازي سيستم هاي ميان افزار ، مورد استفاده قرار مي دهد.
۱۳۱/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا