امروز و فردا کردن کارساز نيست

” اين خبري بود که پاييز سال گذشته با آب و تاب فراوان در صفحات رسانه هاي مختلف کشور جاي گرفت اما در آستانه سالروز اعلام اين خبر نه تنها اين آرزو محقق نشده بلکه اخبار فراواني از حضور  اپراتور سوم از کشور هاي منطقه در ايران خبر مي دهند تا خدماتي همچونMMS,GPRS و موارد ديگر …

” اين خبري بود که پاييز سال گذشته با آب و تاب فراوان در صفحات رسانه هاي مختلف کشور جاي گرفت اما در آستانه سالروز اعلام اين خبر نه تنها اين آرزو محقق نشده بلکه اخبار فراواني از حضور  اپراتور سوم از کشور هاي منطقه در ايران خبر مي دهند تا خدماتي همچونMMS,GPRS و موارد ديگر را به مشترکان ايراني ارايه کند.
روشن است که پس از گذشت سالها از ورود تلفن همراه و در حالي که کشورهاي همجوار از پيشرفته ترين خدمات موبايل بهره مي برند ، کاربران اين وسيله ارتباطي که به تعبيري پديده تکنولوژيک سالهاي اخير است فقط در حد همان ارسال و دريافت پيام باقي مانده اند و بقيه ماجرا فعلا بيشتر موضوع  رويا ،  آرزو و داستان پردازي نوجوانان و ساير علاقه مندان شده است.
اما چنانچه براستي همينطور است که برخي مسوولان مي گويند و اپراتورهاي ايراني ظرفيت و توانمندي ارايه نسل سه و چهار را در کشورهاي منطقه دارند ، چرا چنين خدماتي در کشور خودمان که مشتاقان بسياري هم دارد ، عرضه نمي شود ؟
يک کارشناس اعتقاد دارد در صورتي که درواقع اپراتورهاي داخلي از توانايي و ابزارهاي لازم براي راه اندازي اپراتور سوم برخوردار باشند، عاقلانه تر آن است که ابتدا در کشور خودمان اين کار را انجام دهند که علاوه بر پاسخگويي به خيل عظيم متقاضيان خود، سود و بهره دهي به سرمايه گذارانش را بدون شک تضمين خواهد کرد.
 شکي نيست که حضور و فعاليت شرکتهاي ايراني در ساير کشورها بويژه در منطقه موضوعي است که مايه مباهات هر ايراني محسوب مي گردد بويژه آنکه اين مقوله به فناوريهاي نوين مربوط شود و در عين حال بايستي توجه داشت که شرکتها و متخصصان ايراني که در ساير کشورها فعاليت مي کنند هر يک بنوعي وارد کننده تکنولوژيهاي نوين به کشور بشمار مي روند.
اما پرسش اساسي اين است که اگر واقعا ما در داخل کشور شرکتهايي را داريم که در سطوح و جنبه هاي مختلف واجد شرايط و حائز مهارتهاي لازم براي راه اندازي اپراتور سوم هستند، تعلل براي چيست ؟ آيا بهتر نيست براي پاسخگويي به نياز بازاري که براي تحقق خواسته مشتريانش لحظه شماري مي کند ، هر چه زودتر دست بکار شد ؟ ولي اگر صحبتهاي برخي مسوولان صرفا جنبه مصرف داخلي و تبليغي داشته باشد و شرکتهاي بومي به آن سطح از توانمندي براي راه اندازي اپراتور سوم نرسيده باشند هم ،  باز فعاليت و تحرک برتر از در جا زدن و “مطالعه ابدي” طرحها و پيشنهادات دريافتي است.
در اينجا فعاليت و تحرک بيشتر اين معنا را مي دهد که اگر نمي توانيم با تکيه بر شرکتهاي ايراني اپراتور سوم را راه اندازي کنيم هر چه رودتر باب مذاکره و گفت و گو با شرکتهاي صاحب نام، معتبر و موجه خارجي براي همکاري در اين زمينه گشوده شود. چنين همکاريهايي را پيش تر در بسياري عرصه ها از جمله در بخش ارتباطات و مخابرات تجربه کرده ايم و اين بار نيز مي توان با در نظر گرفتن منافع و مصالح مردم به همکاري با شرکتهاي خارجي پرداخت.
جانمايه هر موفقيتي در عرصه اقتصادي و تجاري برنامه ريزي، تحرک، تدبير و يافتن بهترين راهکارها براي تحقق هدف مورد نظر است بنابراين براي نيل به خواسته اي که از جميع جهات جذابيتهاي خاص خود را دارد ، دست روي دست گذاشتن  و امروز و فردا کردن چاره ساز نيست.
M/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا