پيامک بي خوابي مي آورد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “دپوست”، اين مطالعات و تحقيق که در روزنامه ها به چاپ رسيده ، حاکي از آن است که يک چهارم کودکان ۱۳ ساله نيز به علت ارسال پيام هاي متني قبل از خواب دچار پريشاني مي شوند.در اين تحقيق از ۲ هزار و  پانصد …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “دپوست”، اين مطالعات و تحقيق که در روزنامه ها به چاپ رسيده ، حاکي از آن است که يک چهارم کودکان ۱۳ ساله نيز به علت ارسال پيام هاي متني قبل از خواب دچار پريشاني مي شوند.
در اين تحقيق از ۲ هزار و  پانصد نوجوان ۱۳ تا ۱۶ ساله پرسيده شد که “چند وقت يک بار در طول شب به دليل دريافت پيام کوتاه از خواب بيدار مي شوند”؟
نتيجه اين بررسي در بين نوجوانان ۱۳ ساله حاکي از آن است که ۵/۱۳ درصد يک تا سه بار در ماه، ۸/۵ درصد يک بار در هفته ، ۳/۵ درصد چند بار در هفته و ۲/۲ درصد هر شب به علت دريافت پيام کوتاه از خواب بيدار مي شوند.
در بين نوجوانان ۱۶ ساله ، ۸/۲۰ درصد يک تا سه  بار درماه، ۸/۱۰ درصد حد اقل يک بار در هفته و ۹/۲ درصد هر شب به دليل دريافت پيام کوتاه از خواب بيدار مي شوند.
به گفته پزشکان تلفن همراه و پيام هاي کوتاه شبانه خطر جدي براي خواب کودکان و نوجوانان محسوب مي شوند و مي توانند سلامت آنها را به خطر بيندازند.
۱۱۲ / ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا