سوني اريکسون، نوکيا را پشت سر گذاشت

بعضي اعتقاد دارند که در شرايط فعلي سهم سوني اريکسون از بازار تلفن همراه بيشتر از ديگر گوشي‌ها است چرا که ورود چند مدل گوشي ارزان قيمت اين برند در بازار تلفن همراه مخاطبان را وسوسه مي‌کند تا ضمن خريد يک گوشي با تمام کارآيي‌هاي موجود مثلMP3، بلوتوث، دوربين و امکانات ديگر يک گوشي ارزان …

بعضي اعتقاد دارند که در شرايط فعلي سهم سوني اريکسون از بازار تلفن همراه بيشتر از ديگر گوشي‌ها است چرا که ورود چند مدل گوشي ارزان قيمت اين برند در بازار تلفن همراه مخاطبان را وسوسه مي‌کند تا ضمن خريد يک گوشي با تمام کارآيي‌هاي موجود مثلMP3، بلوتوث، دوربين و امکانات ديگر يک گوشي ارزان قيمت (زير ۵۰ هزار تومان) هم خريداري کنند.
در اين خصوص امين حسيني از فعالان بازار تلفن همراه به خبرنگار ما گفت: هم اکنون اختلاف گارانتي اصلي با گارانتي متفرقه براي گوشي‌هاي نوکيا بين ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است، اما اين اختلاف براي سوني‌اريکسون حداکثر هفت هزار تومان مي‌باشد در نتيجه خريد گوشي‌هاي سوني اريکسون با استقبال مواجه شده است.
وي افزود: در گذشته نوکيا، سوني اريکسون، سامسونگ و ال‌جي در جايگاه اول تا چهارم قرار داشتند و اين در حالي است که در شرايط فعلي سوني اريکسون با پشت سر گذاشتن برند نوکيا در جايگاه نخست تکيه زده است .
حسيني گفت: گوشي‌هاي K800، J110، K310،  K320 و K810 از جمله گوشي‌هاي پرفروش بازار با برند سوني اريکسون هستند و در رده‌بعدي ۲۶۱۰، ۱۲۰۸ و  1200 از جمله مدل‌هاي نوکيا هستند که توانسته‌اند مخاطبان زيادي را جذب کنند .
D9001 و E250 سامسونگ نيز در رده بعدي قرار گرفته‌اند.
در اين ميان به تدريج گوشي‌هايي در بازار جا باز مي کنند که به صورت قاچاق و از مبادي غيررسمي وارد کشور مي‌شود و از آنجا که گارانتي در ايران هيچ جايگاهي ندارد ، خريد اين گوشي‌ها با استقبال مواجه شده است.بيشتر اين گوشي ها توليدات شرق آسيا هستند.
در هر حال نوسان در بازار تلفن همراه همچنان ادامه دارد و پيش‌بيني مي‌شود با پايان يافتن ماه رمضان بي ثباتي قيمتها تداوم پيدا کند.
۱۶/M

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا