پيامک جاي کارت تبريک را در اعياد مذهبي پاکستان گرفت

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “دنيوز”، براي مثال کاربران پاکستاني پيش از اين در عيد مبعث، بزرگ ترين عيد مسلمانان به فکر تهيه کارت هاي تبريک براي دوستان و خانواده خود مي افتادند اما با ورود فن آوري هاي جديد بهاين کشور ، پيام کوتاه جاي کارت هاي تبريک …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “دنيوز”، براي مثال کاربران پاکستاني پيش از اين در عيد مبعث، بزرگ ترين عيد مسلمانان به فکر تهيه کارت هاي تبريک براي دوستان و خانواده خود مي افتادند اما با ورود فن آوري هاي جديد بهاين کشور ، پيام کوتاه جاي کارت هاي تبريک را گرفته است.
امروزه کاربران ترجيح مي دهند زمان خود را براي خريداري انتخاب کارت هاي تبريک صرف نکنند و به جاي آن پيام هاي کوتاه متني و تصويري را با انيميشن هاي مختلف براي دوستان و خانواده خود ارسال کنند.
هزينه کارت هاي تبريک در پاکستان نسبت به سال گذشته ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش پيدا کرده است.
گزارش ها و پيش بيني هاي حاکي از آن است که  بخش اعظم کاربران تلفن همراه پاکستان در عيد فطر امسال براي تبريک از پيام کوتاه استفاده خواهند کرد.   
تعداد کاربران پاکستان در حال حاضر ۸۰ميليون نفر است و پيش بيني مي شود تا سال ۲۰۱۰ اين تعداد به ۱۰۰ميليون مشترک برسد.
در اين کشور ۹اپراتور ارتباطي فعال وجود دارد که موبيلينک يکي از نمايندگي هاي اوراسکام با ۳۰ميليون و ۶۶۰هزار کاربر رتبه اول را در ميان ديگر رقبايش دارا مي باشد.
۱۱۲/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا