ادینهو آقای گل لیگ برتر شد

فصل گذشته کریم انصاری‌فرد از تیم تراکتورسازی تبریز با ۱۴ گل زده آقای گل لیگ برتر فوتبال کشور معرفی شد. عنوانی که پیش از این برای تراکتورسازی در سال ۷۸ توسط کوروش برمک به دست آمده بود. اما امسال لوسیانو ادینهو مهاجم برزیلی تیم تراکتورسازی توانست با ۲۰ گل زده به این عنوان دست یابد. …

فصل گذشته کریم انصاری‌فرد از تیم تراکتورسازی تبریز با ۱۴ گل زده آقای گل لیگ برتر فوتبال کشور معرفی شد. عنوانی که پیش از این برای تراکتورسازی در سال ۷۸ توسط کوروش برمک به دست آمده بود.

اما امسال لوسیانو ادینهو مهاجم برزیلی تیم تراکتورسازی توانست با ۲۰ گل زده به این عنوان دست یابد.

ادینهو که سابقه بازی در تیم مس کرمان را دارد، اواخر فصل نقل و انتقالات به تیم تراکتورسازی تبریز پیوست. وی در همان بازی اول برابر فولاد خوزستان در دقیقه ۸۲ برای تیم تراکتورسازی گلزنی کرده و موجب برد تیم تراکتورسازی تبریز شد.

ادینهو در هفته سوم نیز زننده تک گل تیمش برابر ملوان انزلی بوده و سه امتیاز شیرین را برای تیمش کسب کرد.

وی در هفته پنجم برابر صبای قم زننده دو گل تیمش از چهار گل بوده و به صدر جدول گلزنان صعود کرد.

گلزنی ادینهو در هفته‌های فرد ادامه داشته و وی برابر پرسپولیس نیز یک گل برای تراکتورسازی به ثمر رساند که اولین گل وی در خارج از تبریز برای این تیم بود.

وی در هفته هشتم در تبریز برابر راه‌آهن نیز گلزنی کرده و در هفته نهم برای سومین هفته متوالی زننده گل برای تیم تراکتورسازی بوده و دروازه تیم استقلال خوزستان را باز کرد.

ادینهو در سه بازی متوالی بعدی برابر تیم‌های سپاهان اصفهان، سایپای کرج و پیکان تهران موفق به گلزنی نمی‌شود.

وی در مقابل گسترش فولاد دو گل زده که یکی از نقطه پنالتی بود تا در صدر گلزنان در حاشیه امنیت قرار گیرد.

ادینهو در برابر استقلال تهران نیز زننده یک گل زیبا بود، هر چند تراکتورسازی در ثانیه‌‌های پایانی پیروزی را از دست داد.

وی در پایان دور رفت با ۱۰ گل زده در صدر گلزنان جدول لیگ برتر قرار داشت.

ادینهو در آغاز دور برگشت باز هم دروازه تیم فولاد خوزستان را گشود، اما دو گل این مهاجم برزیلی مانع از شکست تراکتورسازی برابر مدافع عنوان قهرمانی نشد.

ادینهو در سه بازی بعد تراکتورسازی برابر ذوب آهن، ملوان انزلی و پدیده مشهد در امر گلزنی ناکام بود. سهم وی در پیروزی ۳ بر ۲ برابر صبا در قم یک گل از نقطه پنالتی بود.

ادینهو در برابر نفت مسجد سلیمان و راه‌آهن تهران نیز گلزنی می‌کند که گل وی برابر راه‌آهن از نقطه پنالتی به ثمر می‌رسد.

وی در هفته بیست و چهارم نیز یک گل به تیم استقلال خوزستان زد، بازی که با سه گل به سود تراکتورسازی خاتمه یافته بود.

مهاجم برزیلی تراکتورسازی در اصفهان نیز برابر سپاهان گلزنی کرد، اما در نهایت این بازی تنها شکست تراکتورسازی با تونی اولیویرا بود. تراکتورسازی در هفته بیست و هفتم با دو گل از سد پیکان گذشت که زننده گل دوم تراکتورسازی ادینهو از نقطه پنالتی بود. وی در هفته بیست و هشتم برابر گسترش فولاد در امر گلزنی ناکام بود، اما در دو هفته پایانی برابر استقلال تهران و نفت موفق به گلزنی شده و توپ را وارد دروازه این تیم‌ها کرد. گل وی به تیم نفت تهران امیدهای قهرمانی را به اردوی تراکتورسازی بازگرداند، اما در نهایت این بازی با تساوی و از دست رفتن قهرمانی برای تراکتورسازی همراه بود.

مهاجم سرعتی تراکتورسازی ۱۰ گل در دور رفت و ۱۰ گل در دور برگشت به ثمر رسانده و ۱۱ گل وی در تبریز و ۹ گل نیز خارج از تبریز بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا