هنوز فرهنگ استفاده از موبايل شکل نگرفته است

به گزارش خبرنگار موبنا ، ۱۴سال  است که سيستم مخابراتي با نام تلفن همراه در ايران فعاليت مي کند شايد در آغاز فعاليت هيچ کس از تاثير شگرف اين وسيله بر زندگي مردم خبر نداشت ، اما در چند سال اخير انبوهي از مشكلات به هم ‌پيچيده و تودرتو، دربرابر مشترکان  سيم کارت هاي عرضه …

به گزارش خبرنگار موبنا ، ۱۴سال  است که سيستم مخابراتي با نام تلفن همراه در ايران فعاليت مي کند شايد در آغاز فعاليت هيچ کس از تاثير شگرف اين وسيله بر زندگي مردم خبر نداشت ، اما در چند سال اخير انبوهي از مشكلات به هم ‌پيچيده و تودرتو، دربرابر مشترکان  سيم کارت هاي عرضه شده قرار گرفته است .
” دکتر حسين بيد گلي ” کارشناس مسايل اقتصادي در گفت و گو با موبنا گفت :  اگر در گذشته هاي نه چندان دور به علت قيمت نسبتا بالاي سيم کارت، کاربرد اين تکنولوژي نوين در ميان عموم مردم رواج نيافته بود اما اين روزها با آمدن اپراتور هاي دوم و سوم   مشترکان مي توانند  با پرداخت فقط ۱۰ هزارتومان شماره مورد نظر خود را خريداري کنند .
وي ادامه داد : رقابت سيم کارت هاي دائمي  همراه اول با ساير سيم کارت ها به مرحله حساسي رسيده اما همراه اول براي رقابت تنگاتنگ با رقيبان تازه وارد عرضه سيم کارت هاي اعتباري خود را نيز در بازار افزايش بسياري داده است .
اين استاددانشگاه تصريح کرد : توليد سيم کارت دولتي و خصوصي تنها يک مفهوم دارد ، به اين معنا که اين روزها مي توان به راحتي مشاهده کرد که به دليل شکسته شدن قيمت ها علاوه بر دستيابي عموم مردم به اين وسيله ارتباطي گاهي اوقات بعضي از افراد همزمان از دو تا سه تلفن همراه استفاده مي کنند.
وي خاطر نشان کرد : مردم بدون آن که متوجه باشند در مقايسه با ساير کشور ها  مبالغ هنگفتي را به شرکت هاي مخابراتي تزريق مي کنند زيرا هزينه مکالمه اين اپراتور ها چه دولتي و چه خصوصي کاملا غير منطقي است و در کمتر کشور هايي اين هزينه از مشترکان اخذ مي شود .
” دکتر منصور کمال نيا ” نيز در اين باره به خبرنگار ما گفت :  به هرحال درآمد مخابراتي‌ها فقط از محل ارسال پيام كوتاه  نزديک به هفت ميليارد ريال است ، مخابرات بعد از شرکت نفت پر درآمد ترين شرکت در ايران به حساب مي آيد اما با اين تفاوت که پول نفت از درآمد هاي  برون مرزي است اما در آمد مخابرات از مشترکاني است که بدون    بهره مندي از فرهنگ استفاده از موبايل پول هاي خود را به اين شرکت واريز مي کنند .
وي تصريح کرد : کيفيت خدمات ارتباطي در ايران در سطح بسيار نازلي  قرار دارد به طوري که حتي دبير اتحاديه بين الملي مخابرات نيز زماني که در ايران از تلفن همراه خود استفاده مي کرد با اين مشکل مواجه شد و گفت که کيفيت خدمات ارايه شده به مشترکان ايراني پايين است .
اين کارشناس در خصوص ارسال نشدن برخي پيامک ها نيز گفت :خارج بودن مشترک ارسال ‌كننده پيام كوتاه از پوشش شبكه ، خاموش بودن گوشي و کيفيت نامناسب گوشي هايي که ازشرق آسيا وارد کشور مي شوند از جمله علل ارسال و دريافت ناموفق پيامک محسوب مي گردد هرچند که در نهايت اين خطاي سيستمي است که عامل اصلي به مقصد نرسيدن پيامک شناخته مي شود .
۱۳/الف/B

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا