اپراتور اول برنامه اي براي ارائه سرويس پيامک صوتي ندارد

به گزارش خبرنگار موبنا پيام کوتاه صوتي اين امکان را براي کاربران به وجود مي آورد تا صداهاي ضبط شده خود را به آساني به ديگران برسانند.راحتي و کم دردسر بودن اين سرويس موجب مي شود تا اين سامانه بتواند بزودي جاي پيام کوتاه نوشتاري را بگيرد و به عنوان يکي از مهمترين پلهاي ارتباطي …

به گزارش خبرنگار موبنا پيام کوتاه صوتي اين امکان را براي کاربران به وجود مي آورد تا صداهاي ضبط شده خود را به آساني به ديگران برسانند.
راحتي و کم دردسر بودن اين سرويس موجب مي شود تا اين سامانه بتواند بزودي جاي پيام کوتاه نوشتاري را بگيرد و به عنوان يکي از مهمترين پلهاي ارتباطي در جهان رواج پيدا کند.
از ديگر مزيتهاي پيام کوتاه صوتي نسبت به Sms اين است که حتي افراد بيسواد هم مي توانند از اين سرويس استفاده کنند.
علاوه بر اين، با استفاده از اين نوع پيام، مي توان احساسات و عواطف را به شخص مقابل انتقال داد در حالي که پيام کوتاه نوشتاري از اين امکانات بي بهره است.
معاون نظارت و مديريت شبکه ارتباطات سيار در خصوص تصميم اپراتور اول براي ارائه اين سرويس به خبرنگار موبنا گفت:سرويس پيام کوتاه صوتي هنوز در دنيا عموميت پيدا نکرده و ارائه آن فعلا جزء طرح هاي همراه اول نيست.
به گفته محمدحسين فلاح اصغري “تبديل sms نوشتاري به گفتاري تنها در يک کشور غربي تست شده اما هنوز به يک سرويس عمومي همچون sms متني تبديل نشده است.”
وي با اشاره به ارائه سرويس ارزش افزوده vms (voice mail ) يا صندوق صوتي توسط همراه اول ، افزود: نمي توان اين سرويس را جايگزيني براي sms نوشتاري دانست. 
اين در حالي است که در زمان حاضر در اغلب کشورهاي دنيا، سرمايه گذاران اين طرح با تبليغات وسيع، سعي در جذب اپراتورهاي تلفن همراه براي پشتيباني از اين سرويس دارند.
کارشناسان پيش بيني مي کنند تا سال ۲۰۱۰، اپراتورهايي که از اين سرويس جديد استفاده مي کنند، سودي بالغ بر ۵۸۵ ميليارد دلار به دست آورند.
همچنين پيش بيني مي شود تا آن زمان تعداد پيامک هاي ارسالي به ۴/۲هزار ميليارد عدد با سودي بيش از ۶۵ ميليارد دلار براي اپراتورها برسد، که معادل ۱۰ تا ۲۰ درصد از کل درآمد شرکتهاي مذکور است.
در همين حال احتمال مي رود اين سرويس تا سال ۲۰۱۰ سودي بين ۹ تا ۱۵ ميليارد دلار براي اپراتورها به همراه داشته باشد که اين ميزان در حال حاضر تنها يک تا پنج درصد رقم پيش بيني شده براي سال ۲۰۱۰ است.
به اعتقاد کارشناسان در عصر ارتباطات نوين، ديگر فروش سيم کارت به تنهايي جوابگو نيست و در دنيا اپراتورها به دنبال خدمات جديد و ارزش افزوده هستند، اين درحالي است که شرکت ارتباطات سيار ايران که نخستين و بزرگترين اپراتور تلفن همراه کشور است، پس از گذشت ۱۵ سال از عمر خود تنها به عرضه خدمات ارزش افزوده از طريق پيامک پرداخته و موفق به ارائه خدمات ارزش افزوده جديد ديگري در کشور نشده است.
۱۲۸/۱۳/الف

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا