۳۰ کميته پژوهشي در حوزه “شبکه نسل آينده ” مخابرات تحقيق مي کنند

به گزارش موبنا وحيد يزدانيان ، استقرار “شبکه نسل آينده مخابرات ” را از جدي ترين دغدغه هاي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات کشور دانست و گفت: استفاده از اين شبکه و ارايه سرويس هاي يکپارچه بدليل ارزش افزوده،براي چرخه مناسب درآمد- هزينه و همچنين امکان بهره برداري کاربران نهايي بسيار مفيد و ضروري است. …

به گزارش موبنا وحيد يزدانيان ، استقرار “شبکه نسل آينده مخابرات ” را از جدي ترين دغدغه هاي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات کشور دانست و گفت: استفاده از اين شبکه و ارايه سرويس هاي يکپارچه بدليل ارزش افزوده،براي چرخه مناسب درآمد- هزينه و همچنين امکان بهره برداري کاربران نهايي بسيار مفيد و ضروري است.
وي با بيان اينکه “در زمان حاضر در مجموعه وزارت ارتباطات در خصوص الزام به بهره گيري از شبکه نسل آينده مخابراتي (NGN )، اجماع کامل وجود دارد”، اضافه کرد: مهم، فراهم کردن زيرساخت ها و تمهيدات لازم در اين زمينه است.
به گزارش ستاد خبري همايش فناوري اطلاعات و ارتباطات،يزدانيان، بهينه سازي شبکه قديم مخابرات و افزايش ظرفيت هاي آن را از جمله برنامه هاي مدنظر اعلام کرد و افزود: در اين زمينه نيز مسايلي مانند امنيت شبکه مطرح است که در دست بررسي است.
مدير کل آموزش، پژوهش و فناوري وزارت ارتباطات به تشريح اقدامات مجموعه تحت مديريت خود در دو حوزه آموزش و پژوهش “شبکه نسل آينده” پرداخت و اعلام کرد: از سال گذشته و درسايه تعامل مناسب صنعت و دانشگاه و با تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري دروس “شبکه نسل آينده” يک و دو در مقاطع تحصيلي کارشناسي ارشد و دکتراي رشته هاي مخابرات تدريس مي شود.
وي با اشاره به رويکرد مناسب و تلاش هاي علمي و تحقيقاتي۳۰ کميته پژوهشي استاني گفت: بسياري از اين کميته ها در زمينه “شبکه نسل آينده” يا تعريف پروژه کرده و يا زمينه پژوهش را فراهم کرده اند.
مدير کل آموزش، پژوهش و فناوري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ، اختصاص موضوع و محور اصلي سومين همايش فناوري اطلاعات و ارتباطات را به بررسي شبکه نسل آينده مهم و ضروري ارزيابي کرد و گفت: آموزش ، پژوهش ، آگاه سازي و تبليغ مناسب دستيابي به “شبکه نسل آينده” و ارايه “سرويس هاي يکپارچه” را ممکن مي سازد.
سومين همايش فناوري اطلاعات و ارتباطات با موضوع “حرکت به سوي شبکه نسل آينده” روز ۱۳ آذر ماه سال جاري در هتل المپيک تهران برگزار خواهد شد.
۱۲۸/ح الف

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا