قيمت اکثر گوشي هاي نوکيا کاهش يافت

به گفته فروشندگان گوشي هاي نوکيا ، با آغاز ماه مبارک رمضان و در پي آن کاهش خريدوفروش گوشي هاي اين برند، اکثر اين گوشي هاي فنلاندي با  تعديل قيمت در بازار فروخته مي شوند.“جواد اصغرزاده” يکي از فعالان بازار در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: مدل هاي E71 ، E66 ، ۷۳۱۰  و …

به گفته فروشندگان گوشي هاي نوکيا ، با آغاز ماه مبارک رمضان و در پي آن کاهش خريدوفروش گوشي هاي اين برند، اکثر اين گوشي هاي فنلاندي با  تعديل قيمت در بازار فروخته مي شوند.
“جواد اصغرزاده” يکي از فعالان بازار در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: مدل هاي E71 ، E66 ، ۷۳۱۰  و ۳۶۰۰ از جمله گوشي هاي جديدي از نوکيا هستند که با بيشترين تعديل قيمت در بازار تلفن همراه به فروش مي رسند.
وي افزود: افزايش عرضه  و کاهش تقاضا دليل اصلي اين کاهش قيمت بوده است.
اصغرزاده تصريح کرد: هم اکنون بيشترين نوسان قيمت گوشي هاي موجود در بازار  مربوط به مدل هايي مي شود که از طريق مجاري غير قانوني و به صورت قاچاقي وارد بازار مي شوند.
اين فعال بازار ادامه داد: گوشي E71 که تا چندي پيش به بهاي چهار ميليون و ۷۰۰ هزار ريال فروخته مي شد هم اکنون در بازار تلفن همراه امروز به بهاي چهار ميليون و ۵۵۰ هزار ريال به فروش مي رسد.
وي قيمت مدل هاي E66 ، ۷۳۱۰  و۳۶۰۰ را نيز به ترتيب چهار ميليون و ۶۵۰ هزار ريال، يک ميليون و ۷۰۰ هزار ريال و دو ميليون و ۵۵۰ هزار ريال اعلام کرد.
مشخصات فني گوشي هاي E71 ، E66 ، ۷۳۱۰  و ۳۶۰۰ به ترتيب به شرح زير است:
**گوشي E71با سيستم اتصال پرسرعت شبکه HSDPA با فرکانس هاي ۸۵۰ و۱۹۰۰شبکه  کار مي کند.
گوشي E71 که همزمان با گوشي نوکيا مدل E66  معرفي شده است ، يکي از گوشي هاي هوشمند و کامل نوکيا با قابليت ها , سيستم ها و کارآيي هاي مختلف از جمله صفحه نمايش کامل QWERTY ، سيستم د اخلي GPS ، Nokia Maps ،  Wi-Fi ، صفحه نمايش رنگي ۲۴۰ در ۳۲۰  پيکسلي از نوع TFT با قابليت ۱۶  ميليون رنگ  و قابليت هاي پيشرفته وب و ارسال و دريافت پست الکترونيک است.
اين گوشي همچنين داراي دوربين ۱۵/۳ مگاپيکسلي با فوکوس خودکار وفلاش ،
Push to Talk ، بلوتوث ۲ ، مديا پلي ير ،  راديو اف ام ، قابليت افزايش ميزان ظرفيت حافظه  و سيستم عامل سيمبيان نسخه ۹.۲ S60 3.1 مي باشد.
**گوشي E66 نوکيا که از ماه ژوئن سال ۲۰۰۸ ميلادي به بازار جهاني تلفن همراه معرفي شده است داراي ۱۲۱ گرم وزن است که با تک رنگ نقره اي وارد بازار تلفن همراه شده است.
اين گوشي داراي  صفحه نمايشTFT با قابليت نمايش ۱۶ ميليون رنگ، دوربين عکاسي ۲/۳ مگاپيکسلي با قابليت فوکوس اتوماتيک و دوربين دوم براي مکالمه تصويري است.
حافظه گوشي نوکيا مدل E66 110 مگابايت است که توسط کارت حافظه جانبي (microSD (TransFlash تا  هشت  گيگابايت ارتقا مي يابد.
** نوکيا مدل ۷۳۱۰ Supernova در ابعاد ۱۰۶ در ۵/۴۵ در ۴ و ۱۲ ميلي‌متر به رنگ‌هاي آبي، سبز، صورتي، نقره‌اي، ارغواني و زرد طراحي شده و ۸۳ گرم وزن دارد.
 اين گوشي که از مدل‌هاي سري ۴۰ نوکيا به شمار مي‌رود از باندهاي GSM 900 / 1800  1900 پشتيباني مي‌کند.
صفحه نمايش به کار رفته در ۷۳۱۰ Supernova  دو اينچي است که از قابليت نمايش ۱۶ميليون رنگ  با  رزولوشن ۳۲۰  در ۲۴۰ پيکسل  برخوردار است.
 زنگ‌هاي پلي‌فونيک ۶۴ کاناله و MP3 با قابليت دانلود، دفترچه تلفن تصويري، microUSB نسخه‌ي دو، مرورگر HTML، قابليت ارسال و دريافت پيام‌هاي SMS، MMS، IM و اي‌ميل، جاوا MIDP 2.0، پخش‌کننده‌ي MP3/AAC/AAC+/eAAC+/WMA و MPEG-4، T9، هندزفري داخلي، شماره‌گير صوتي، دستور صوتي و يادداشت صوتي از مشخصه‌هايي ديگر  اين گوشي است.
همچنين اين گوشي  داراي دوربين عکاسي و فيلمبرداري دو مگاپيکسلي با اندازه تصويري برابر با ۱۶۰۰ در ۱۲۰۰ پيکسل است و از ديگر مشخصه‌هاي اين گوشي مي‌توان به راديو FM به همراه RDS اشاره کرد.
حافظه‌ي داخلي ۳۲ مگابايتي مدل فوق با کارت حافظه جانبي microSD حداکثر تا چهار گيگابايت افزايش مي‌يابد.
گوشي همراه نوکيا مدل ۷۳۱۰ Supernova با باتري يون ليتيوم mAh 860 نوع BL-4CT کار مي‌کند که توان شارژ  آن ۳۰۰ ساعت در حالت آماده به کار و چهار ساعت در حالت مکالمه‌ است.
** گوشي کشويي ۳۶۰۰ از چهاربانده، GPRS، EDGE و بلوتوث بهره مي‌برد.
از قابليت ۳۶۰۰ نوکيا مي توان به حذف سر و صداي اضافي در محيط اشاره کرد.
دوربين عکاسي و فيلمبرداري ۲/۳ مگاپيکسلي گوشي ۳۶۰۰ Slide داراي فوکوس اتوماتيک و فلاش از جمله امکانات ويژه اين گوشي است.
اين گوشي که با رنگ بندي مشکي و شرابي توليد مي شود و داراي حافظه اصلي ۳۰ مگابايتي است که توسط کارت حافظه جانبي microSD TransFlash  تا چهار گيگابايت ارتقا مي يابد.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا