وقتي «گارانتي» تنها يک شعار است

در اين خصوص علي سالاروند، از جمله فروشندگان تلفن همراه به خبرنگار ما گفت: در تمام دنيا گارانتي يعني تعويض محصول و فروشنده بايد محصولي را که به فروش رسانده است در صورت بروز مشکل در زماني که داراي گارانتي است، تعويض کند ولي در ايران اينگونه نيست.وي افزود: روزانه به طور ميانگين بين ۵ …

در اين خصوص علي سالاروند، از جمله فروشندگان تلفن همراه به خبرنگار ما گفت: در تمام دنيا گارانتي يعني تعويض محصول و فروشنده بايد محصولي را که به فروش رسانده است در صورت بروز مشکل در زماني که داراي گارانتي است، تعويض کند ولي در ايران اينگونه نيست.
وي افزود: روزانه به طور ميانگين بين ۵ تا ۷ گوشي از انواع و اقسام گوشي‌هاي تلفن همراه با برندهاي مختلف براي دريافت خدمات پس از فروش و تعويض مراجعه مي‌کنند ولي نه تنها گوشي آنها تعويض نمي شود بلکه بسياري از قطعاتي که شامل گارانتي و خدمات پس از فروش نيز مي‌شود از سوي فروشنده تعويض نمي‌شود ، چرا که گارانتي در ايران تنها يک شعار است.
وي خدمات پس از فروش و گارانتي را بسيار ضعيف دانست و گفت: تاکنون هيچ  مصرف کننده‌اي به ياد ندارد از خدمات پس از فروش گوشي تلفن همراه استفاده کرده باشد چرا که فروشندگان معتقدند صفحه کليد، LCD ، بدنه،‌ شارژ، باتري و … شامل گارانتي نمي‌شود و اين که چه چيز شامل گارانتي مي‌شود همچنان براي مشترکان جاي سوال دارد.
رسول آقا ميري از کارشناسان آي‌تي نيز به خبرنگار ما گفت: هيچ آمار مشخصي از رضايت مشتريان در خصوص خدمات پس از فروش در تلفن همراه وجود ندارد چراکه خدماتي ارايه نمي‌شود تا رضايتي ايجاد شود.
وي گفت: بيشتر مصرف کنندگان و خريداران از حقوق خود آگاه نيستند و همين مساله باعث شده است، بسياري از افراد در حوزه‌هاي مختلف از جمله تلفن همراه سوءاستفاده کنند. هنوز در ايران تعريف مشخصي از گارانتي و خدمات پس از فروش وجود ندارد و به همين خاطر است که اغلب خريداران تلفن همراه ترجيح مي‌دهند گوشي‌هايي بدون گارانتي خريداري کنند چرا که خريد گوشي با گارانتي فقط باعث افزايش قيمت مي‌شود نه خدمات .
۱۳/M

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا