نگاهي به وضعيت بازار گوشي تلفن همراه در هفته گذشته

 به گفته منابع خبري ، بيشتر برندهاي معتبر گوشي تلفن همراه نظير نوکيا، سوني اريکسون، سامسونگ و موتورولا ، در هفته گذشته اندکي کاهش قيمت داشتند.آنان معتقدند قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان و پرداختن مردم به فرايض ديني باعث شده تا حضور مراجعه کنندگان براي خريدوفروش گوشي تلفن همراه نسبت به گذشته در بازار …

 به گفته منابع خبري ، بيشتر برندهاي معتبر گوشي تلفن همراه نظير نوکيا، سوني اريکسون، سامسونگ و موتورولا ، در هفته گذشته اندکي کاهش قيمت داشتند.
آنان معتقدند قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان و پرداختن مردم به فرايض ديني باعث شده تا حضور مراجعه کنندگان براي خريدوفروش گوشي تلفن همراه نسبت به گذشته در بازار تلفن همراه به طور چشمگيري کاهش يابد.
به گفته کارشناسان حوزه بازار گوشي تلفن همراه محدوديت خريد و فروش در اين ماه  غيرقابل  پيش بيني نبوده  چرا که هر ساله در ايام ماه مبارک رمضان بازار تلفن همراه  رو به کسادي پيش مي رود.
کاهش نقدينگي مردم  يکي ديگر از دلايل است که به بي رونق شدن اين بازار پر هياهو  دامن زده است.
در هفته گذشته گوشي هاي  ارزان قيمتي که در ميانگين قيمت۵۰۰ تا يک ميليون و ۵۰۰ هزار ريال قرار داشتند توانستند از بيشترين ميزان  تقاضا در مقايسه با ساير  گوشي ها برخوردار شوند.
در همين حال چندي پيش نيز رئيس انجمن صنفي فروشندگان سيم کارت،گوشي تلفن همراه و لوازم جانبي از بي رونقي بازار گوشي تلفن همراه در ايام ماه مبارک رمضان خبر داده بود.
“افشار فروتن لاريجاني” پيش بيني کرده بود که با قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان و پرداختن مردم به فرايض ديني بازار گوشي تلفن همراه بي رونق مي شود.
وضعيت بازار گوشي برخي برندها از جمله نوکيا ، سوني اريکسون، سامسونگ و  موتورولا در هفته گذشته به شرح زير بوده است:
**نوکيا
فروشندگان گوشي هاي نوکيا معتقدند  در حالي  که حدود ۴۰ درصد از سهم بازار متعلق به گوشي هاي اين برند است،بازار گوشي هاي نوکيا  نيزهمانند ساير برندها با بي رونقي سپري شد و اکثر مدل هاي اين برند در هفته گذشته با کاهش قيمت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار ريالي روبرو شدند.
گوشي هاي  6500 slide ،۵۳۱۰ ، ۳۱۱۰ ،  N95 و ۶۱۲۰ از جمله گوشي هايي ازاين برند بودند که با بيشترين کاهش قيمت در بازار تلفن همراه فروخته شد.
گوشي هاي فوق به ترتيب به بهاي دو ميليون و ۹۰۰ هزار ريال، يک ميليون و ۹۲۰ هزار ريال، يک ميليون و ۱۷۰ هزار ريال، چهار ميليون و ۴۰۰ هزار ريال و يک ميليون و ۹۵۰ هزار ريال در اختيار متقاضيان قرار گرفت.
در همين حال اکثر مدل هاي اين برند نيز کاهش قيمت ۵۰ هزار ريالي را در هفته گذشته تجربه کردند.
گوشي هاي ۶۳۰۰ ، ۳۵۰۰ و ۲۶۲۶  از جمله مدل هاي نوکيا بودند که در هفته گذشته فروش خوبي داشته و با قيمت هاي  يک ميليون و ۷۵۰ هزار ريال،  يک ميليون و۳۵۰ هزار ريال    و  650 هزار ريال دربازار عرضه شد.
**سوني اريکسون
در هفته گذشته بازار گوشي هاي سوني اريکسون نيز با نوسان قيمت چنداني همراه نبود و اکثر مدل هاي اين برند با ثبات قيمت مشخصي در بازار عرضه شدند.
فعالان بازار معتقدند که بي رونقي بازار گوشي هاي سوني اريکسون تا پايان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.
گوشي هاي K810 ، S500 ، K770 ، T650 ، Z555   و W910 از جمله گوشي هايي خوش فروشي بودند که که با قيمت هاي  دو ميليون و ۲۰۰ هزار ريال، يک ميليون و ۶۵۰ هزار ريال، دو ميليون و ۲۰۰ هزار ريال ، دو ميليون و ۱۹۰ هزار ريال و يک ميليون و ۹۵۰ هزار ريال و دو ميليون و ۸۵۰ هزار ريال فروخته شدند.
فروشندگان گوشي هاي سوني اريکسون پيش بيني کردند که اکثر مدل هاي اين برند در هفته جاري با کاهش قيمت روبرو خواهد شد.
**سامسونگ
بازار گوشي هاي سامسونگ با گارانتي متفرقه در هفته گذشته بازار سردي را سپري کرد و بيشترين فروش  اين مارک متعلق به گوشي هاي داراي گارانتي بود.
در هفته گذشته اکثر گوشي هاي سامسونگ با گارانتي متفرقه با نوسان قيمت ناچيز در اختيار مشتريان قرار گرفت.
در هفته گذشته شرکت “پارس مايکروتل” عرضه کننده رسمي گوشي هاي سامسونگ ، از عرضه جديدترين محصول خود با نام I900  تا ماه آينده  در بازار تلفن همراه خبر داد.فروشندگان گوشي هاي سامسونگ مدل هاي  F480 و  U700 را به عنوان پرفروش ترين گوشي معرفي کردند و قيمت آنها را به ترتيب چهار ميليون و ۶۹۰ هزار ريال و دو ميليون و ۵۰ هزار ريال اعلام کردند.
در همين حال اکثر فروشندگان سامسونگ معتقدند که سهم بيشتر بازار فروش تلفن همراه تهران متعلق به مارک هاي نوکيا و سوني اريکسون بوده است و در اين حال مارک سامسونگ جايگاه سوم را به خود اختصاص داده است.
**موتورولا
اکثر گوشي هاي موتورولا در هفته گذشته با ثبات قيمت در بازار تلفن همراه عرضه شد و تعادل در عرضه و تقاضا براي گوشي هاي موتورولا باعث شد تا فروشندگان تغيير ي در  قيمت اين نوع گوشي ها ايجاد نکنند.
هم اکنون گوشي هاي A1200 ، K1 ، F3، Q8، Q9، V8،E6 ، U9  و  U6  که توسط شرکت “فيتکو” در بازار تلفن همراه عرضه شد، به ترتيب به بهاي دو ميليون و ۵۵۰هزار ريال، يک ميليون و ۷۹۰ هزار ريال ، ۳۳۰هزار ريال، دو ميليون و ۹۹۰ هزار ريال، چهار ميليون و ۱۹۰ هزار ريال، دو ميليون و ۹۹۰ هزار ريال، سه ميليون و ۱۵۰ هزار ريال،  دو ميليون و ۶۸۰ هزار ريال و يک ميليون و ۴۵۰ هزار ريال  به فروش مي رود.
با توجه به شرايط  بازار تلفن همراه فعالان اين حوزه پيش بيني کردند که طي هفته جاري قيمت گوشي هاي اين مارک  با کاهش قيمت اندک در بازار عرضه شود.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا