شبکه آزمايشي نسل سوم موبايل در مرکز تحقيقات مخابرات راه اندازي شد

يعقوب شاکري مدير بخش بازاريابي شرکت ZTE در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينکه اين پروژه در راستاي تفاهم نامه اي بين شرکت ZTE و مرکز تحقيقات مخابرات ايران اجرا مي شود، گفت: هدف از راه اندازي اين شبکه ايجاد همکاري تحقيقاتي (R & D) ميان شرکت ZTE و مرکز تحقيقات مخابرات است که …

يعقوب شاکري مدير بخش بازاريابي شرکت ZTE در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينکه اين پروژه در راستاي تفاهم نامه اي بين شرکت ZTE و مرکز تحقيقات مخابرات ايران اجرا مي شود، گفت: هدف از راه اندازي اين شبکه ايجاد همکاري تحقيقاتي (R & D) ميان شرکت ZTE و مرکز تحقيقات مخابرات است که چند سال پيش تفاهم نامه اي به همين منظور به امضا رسيد.
وي افزود: نمونه آزمايشي شبکه نسل سوم تلفن همراه حداکثر با سه ايستگاه صرفا به منظور معرفي تکنولوژي و سرويسهاي آن خواهد بود و کاربرد تجاري نخواهد داشت.
شاکري به فعاليتهاي آموزشي و تحقيقاتي اين شرکت اشاره کرد و ادامه داد: شرکت ZTE با همکاري مرکز تحقيقات مخابرات ايران، شبکه آزمايشي نسل سوم موبايل و مجموعه آموزشي تجهيزات مخابراتي را در فولاد شهر اصفهان راه اندازي کرد.
مدير بخش بازاريابي شرکت ZTE از انتقال تکنولوژي با يکي از شرکتهاي معتبر مخابراتي خبر داد و تاکيد کرد: در اين زمينه مذاکراتي در حال انجام است که نتايج آن به زودي اعلام مي شود.
وي در خصوص تفاوت نسل شبکه فعلي موبايل و نسل سوم به مهر گفت: تفاوت اين دو نسل در تنوع سرويسها به ويژه سرويسهاي ديتا است که پهناي باند بيشتري به کاربران خود مي دهد.
شاکري با تاکيد بر عدم ارتباط شبکه آزمايشي و تحقيقاتي نسل سوم موبايل با اپراتور سوم که عهده دار برپايي شبکه نسل سوم موبايل است، اظهار داشت:  مسايل مربوط به مزايده اپراتور سوم و تجهيزات آن هيچ ربطي به اين شبکه ندارد.
به گفته وي شرکت ZTE چين اولين شرکتي است که با نصب شبکه آزمايشي نسل سوم توانست زمينه تحقيقات و فناوري جديد مخابراتي را در ايران فراهم کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا