تعرفه بالا گوشي تلفن همراه اولين ضرر را به دولت مي زند

”  دکتر اسدالله سجاديان ”  در گفت و گو با خبرنگار موبنا با بيان اين مطلب گفت : تعرفه هاي منطقي براي دولت کسب درآمد مي کند اما در برخي مواقع بنا به برخي دلايل دولت تعرفه هاي کالاهايي مانند گوشي تلفن همراه را غير منطقي و با هدف بيهوده يعني توليد داخل تعيين کرد …

”  دکتر اسدالله سجاديان ”  در گفت و گو با خبرنگار موبنا با بيان اين مطلب گفت : تعرفه هاي منطقي براي دولت کسب درآمد مي کند اما در برخي مواقع بنا به برخي دلايل دولت تعرفه هاي کالاهايي مانند گوشي تلفن همراه را غير منطقي و با هدف بيهوده يعني توليد داخل تعيين کرد که اين امر در اخر باعث شد تا درآمد دولت با کاهش مواجه شود .
وي ادامه داد : علاوه بر کاهش درآمد دولت اين کار غير کارشناسي ، ريسک قاچاق را نيز کاهش داد  تا وارد کنندگان غير قانوني بيشترين سود را از اين نرخ تعرفه بدست آورند .
وي تاکيد کرد : از زمان اعلام تعرفه ۲۵ درصدي تمامي کارشناسان به اين نکته اشاره داشتند که تعرفه فعلي بازار داخل و به خصوص وارد کنندگان قانوني را با مشکل رو برو خواهد کرد و بايد دولتمردان در اين زمينه بازنگري کنند . 
اين کارشناس اقتصادي تصريح کرد : همگان منتظر اعلام تعرفه ۱۰ درصدي که به تصويب کميسيون ماده يک رسيده است هستند ،  اما اين که چرا هيات دولت آن را ابلاغ نمي کند جاي سووال دارد که بايد ديد چه هدفي در اين زمينه وجود دارد .
B/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا