سرمايه گذار خارجي اپراتور سوم بايد اپراتوري شناخته شده باشد

صادق گوينده در گفت وگو با خبرنگار موبنا در خصوص اظهار تمايل برخي اپراتورهاي خارجي براي حضور در مزايده اپراتور سوم تلفن همراه گفت: اکثر شرکت هاي خارجي که تاکنون براي حضور در اين پروژه، تمايل نشان داده اند شرکت هاي معروف و شناخته شده اي در حوزه بين المللي نبوده و داراي دانش اپراتوري …

صادق گوينده در گفت وگو با خبرنگار موبنا در خصوص اظهار تمايل برخي اپراتورهاي خارجي براي حضور در مزايده اپراتور سوم تلفن همراه گفت: اکثر شرکت هاي خارجي که تاکنون براي حضور در اين پروژه، تمايل نشان داده اند شرکت هاي معروف و شناخته شده اي در حوزه بين المللي نبوده و داراي دانش اپراتوري نيستند.
وي با تاکيد بر اينکه سرمايه گذار خارجي اپراتور سوم به جاي دانش فني بايد مديريت اپراتوري داشته باشد، خاطرنشان کرد: شبکه هاي تلفن همراه کشور ما به دليل نبود اين مهم هرگز موفق نبوده اند.
اين کارشناس ، ضعف فعلي شبکه تلفن همراه کشور را نبود دانش اپراتوري که بتواند با ايجاد خدمات ارزش افزوده رضايت جامعه را جلب کند، عنوان کرد و گفت:در زمان حاضر اپراتور دوم به جاي روش هاي نوين خدمات دهي به مشترکان ، با ارائه جايزه و تبليغات سعي در جذب مشتري دارد که اين امر به نبود دانش اپراتوري اين اپراتور بازمي گردد.  
اين کارشناس مخابرات با بيان اينکه مفاهيم سرمايه گذاري خارجي در کشور به درستي تعريف نشده و بسياري از کشورها به دليل روش هاي غلط  سياست گذاري در ايران، از سرمايه گذاري منصرف شده اند ، يادآور شد: آنچه در مقوله سرمايه گذاري خارجي بايد مورد توجه قرار گيرد آن است که شرکت خارجي به همراه خود براي کشور ما امنيت بياورد.
گوينده با تاکيد بر اينکه جذب سرمايه اي که شرکت خارجي وارد کشور مي کند، مهم نيست و نبايد مملکت را به خاطر پول فروخت ، اظهار داشت:اپراتور سوم بايد بتواند صحنه خوبي براي رقابت سياسي و مطرح شدن ايران در عرصه بين المللي باشد.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا