ريم برترين توليد کننده گوشي هاي هوشمند معرفي شد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “اينتوموبايل”، شرکت  اپل با وجود سرو صداهاي زيادي که براي آيفون در جهان بر پا کرد، کماکان در جايگاه دوم را در عرصه توليد گوشي هاي هوشمند در آمريکا دارد. با وجود کاهش فروش تلفن هاي همراه در آمريکا در نيمه اول ۲۰۰۸ فروش …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “اينتوموبايل”، شرکت  اپل با وجود سرو صداهاي زيادي که براي آيفون در جهان بر پا کرد، کماکان در جايگاه دوم را در عرصه توليد گوشي هاي هوشمند در آمريکا دارد.
با وجود کاهش فروش تلفن هاي همراه در آمريکا در نيمه اول ۲۰۰۸ فروش گوشي هاي هوشمند ۷۱ درصد رشد داشته  و ۹ ميليون دستگاه گوشي هوشمند در نيمه اول امسال در آمريکا به فروش رسيده است.
گوشي هاي هوشمند در حال حاضر  19 درصد بازار تلفن همراه آمريکا را به خود اختصاص داده در حالي که در سال گذشته تنها ۹ درصد بازار آمريکا در تصرف  تلفن هاي همراه هوشمند بوده است.
پس از ريم و اپل شرکت هاي پالم، سامسونگ و موتورولا در جايگاه هاي بعدي توليد گوشي هاي هوشمند قرار دارند و به عنوان ۵ اپراتور برتر ارايه دهنده گوشي هاي گوشمند در امريکا شناخته شده اند.
کارشناسان تعريف هاي مختلفي از گوشي هوشمند ارايه مي دهند برخي معتقدند که گوشي هاي هوشمند معمولاً به دو صورت هستند که ولي گوشي هاي هوشمند PDA  ، که در اصل يک دستگاه PDA يا کامپيوتر جيبي هستند و در خود قابليت برقراري تماس تلفني را هم دارند.
مدل دوم گوشي هايي هستند که در خود برخي قابليت هاي يک PDA مانند تقويم ، ايميل ، مرورگر وب و برنامه هاي آفيس را نيز دارند .
گوشي هاي PDA  ، معمولاً صفحه نمايشي بزرگتري دارند و اکثراً صفحه نمايش هاي حساس به تماس هستند و با قلم با آنها کار مي کنند ، در نتيجه اغلب صفحه کليد ندارند و از صفحه کليد مجازي روي صفحه نمايش استفاده مي کنند.
 براي انتخاب بين اين دو مدل ، شايد بيشتر شکل ظاهر و استفاده راحت تر از هرکدام مي تواند تعيين کننده باشد .
اغلب گوشي هاي هوشمند حداقل دوربين VGA دارند و مي توانند عکاسي و فيلم برداري کنند، داشتن پخش کننده موسيقي و ويدئويي يک استاندارد نيست، اما در مدل هاي جديد، متداول شده است.
در ميان نرم افزارهاي اين دستگاه ها مي توان به کتاب هاي الکترونيکي، بازي ها و دستگاه هايي چون دريافت کننده هاي GPS و دوربين اشاره کرد که قابليت هاي اين گوشي ها را بشدت بالا برده است.
مشخصات يک گوشي موبايل هوشمند عبارت است از  صفحه نمايش بزرگ، قابليت کار با اطلاعات، ابزاري دستي براي ارائه کارايي هاي کامل يک تلفن، و در عين حال قابليت هاي يک PDA را نيز داشته باشد.
در يک تعريف ساده تر، يک گوشي پيشرفته امکان دسترسي شما به ايميل ها را مقدور مي سازد و مي تواند ايميل ها و تقويم قرارها را با پي سي هماهنگ سازد.
۱۱۲/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا