هزينه SMS نرسيده همچنان محاسبه مي شود

به گزارش خبرنگار مهر، بنابر آمارهاي اعلام ‌شده از سوي مديران شرکت ارتباطات سيار، ۲۰ تا ۳۰ درصد پيامک‌‌‌‌ها به مقصد نمي‌رسند اما مشترکان هزينه ارسال آن را مي پردازند و به دليل اعتراضهاي مشترکان به اين امر، از سال گذشته حذف هزينه پيامکهاي ناموفق در شرکت ارتباطات سيار در حال بررسي بود که هنوز …

به گزارش خبرنگار مهر، بنابر آمارهاي اعلام ‌شده از سوي مديران شرکت ارتباطات سيار، ۲۰ تا ۳۰ درصد پيامک‌‌‌‌ها به مقصد نمي‌رسند اما مشترکان هزينه ارسال آن را مي پردازند و به دليل اعتراضهاي مشترکان به اين امر، از سال گذشته حذف هزينه پيامکهاي ناموفق در شرکت ارتباطات سيار در حال بررسي بود که هنوز نتيجه نهايي آن ابلاغ نشده است. معاون بازاريابي و امور مشتريان شرکت ارتباطات سيار در گفتگو با مهر در اين باره گفته بود: هزينه sms هاي ناموفق از فيش پرداخت مشتريان تا قبل از فرارسيدن نيمه اول سال جاري حذف مي شود. به گفته محمد مهدي عطوفي ،نرم افزار تشخيص sms هاي ناموفق بر روي سيستم نصب شده و مراحل تست فني آن در حال انجام است و پس از انجام مراحل عيب يابي فني اين نرم افزار بخش عملياتي آن آغاز مي شود و با تشخيص ناموفق بودن پيام، هزينه آن درفيش پرداختي مشتري قرار نمي گيرد.
وي اظهارداشته بود: يکي از مسائل مورد بررسي در اين طرح، عمل نمودن اين نرم افزار بر روي کليه گوشي هاي تلفن همراه موجود در بازار است که با حصول اطمينان از اين بخش، روند اجرايي شدن اين طرح آغاز مي شود. اين اقدام در راستاي افزايش سطح کيفي خدمات تلفن همراه انجام مي شود و با عملياتي شدن آن برخي هزينه هاي زائد از ليست پرداخت مشتريان حذف مي گردد.
اين در حالي است که هم اکنون مسئولان اين شرکت از پاسخگويي صريح درباره زمان حذف هزينه پيامکهاي ناموفق از فيش پرداختي مشترکان خودداري مي کنند و روابط عمومي اين شرکت نيز در گفتگو با مهر اظهارداشت: از سوي شرکت ارتباطات سيار زمان مشخصي براي حذف هزينه پيامکهاي ناموفق ارائه نشده بود و اين طرح در حال انجام کار کارشناسي است و هنوز اعمال نشده است و نمي توان زمان مشخصي براي تحقق اين امر ارائه داد.
براساس آخرين آمار در ميان  27 ميليون مشترک تلفن همراه اول روزانه ۴۰ ميليون پيامک مبادله مي شود که نرخ هر پيامک لاتين ۲۲۲ ريال و نرخ پيامک فارسي ۸۹ ريال محاسبه مي شود و با به مقصد نرسيدن هر يک از اين پيامکها هزينه آن از مشترک اخذ مي شود.
همچنين خاموش بودن گوشي گيرنده پيام، ارسال پيامک به شماره‌هاي اشتباه از سوي فرستنده و يا پر بودن صندوق پيام کوتاه گيرنده اصلي ترين دلايل عدم دريافت پيامک‌هاي تلفن همراه است و مسئولان شرکت ارتباطات سيار درصدد حذف هزينه پيامکهاي ناموفقي بوده اند که علت عدم دريافت آن نارسايي شبکه بوده است.
هرچند موارد مذکور نيز مي‌تواند دليلي بر نرسيدن پيامک به مقصد باشد اما کارشناسان اين حوزه اعتقاد دارند بالاترين سهم بروز اختلال در دريافت پيامک کوتاه توسط مشترکان، به فروش بيش از حد سيم کارت بدون توجه به ظرفيت فعلي شبکه مربوط مي شود.
بر همين اساس و با توجه به ماهيت قابل ذخيره بودن پيامک کوتاه، چنانچه گوشي تلفن همراه گيرنده پيامک خاموش باشد و يا صندوق پيامک آن، ظرفيت دريافت پيام جديد را نداشته باشد، شرکت ارتباطات سيار مي تواند با ذخيره و ارسال کردن پيام در زمان در دسترس بودن گيرنده در شبکه، از ناموفق بودن ارسال آن جلوگيري کند اما با توجه به افزايش تعداد مشترکان، همراه اول اقدام به کاهش فوق‌العاده زمان ذخيره‌سازي‌ و به تبع آن کاهش تعداد دفعات تلاش جهت ارسال پيامک کرده است.
به هر ترتيب، اميدواريم شرکت ارتباطات با اعمال تدابير خاص و اجراي برنامه ويژه هر چه سريعتر نسبت به عدم محاسبه sms هاي ناموفق در قبوض مشترکان همراه اول اقدام کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا