تعامل شرکت پست با ارتباطات سيار در ارسال پيامک به صندوق‌‏هاي خصوصي

سيد مجتبي نصيري، مدير فني شرکت پست با اشاره به اجراي پايلوتي طرح ايجاد صندوق‌‏هاي شخصي الکترونيکي در سطح کشور به ايلنا گفت: اين سرويس هم‌‏اکنون به صورت پايلوت در استان‌‏هاي تهران، فارس و خراسان رضوي ايجاد شده است و در برخي ديگر از استان‌‏ها در حال انجام و طي مراحل ابتدايي است.وي در ادامه …

سيد مجتبي نصيري، مدير فني شرکت پست با اشاره به اجراي پايلوتي طرح ايجاد صندوق‌‏هاي شخصي الکترونيکي در سطح کشور به ايلنا گفت: اين سرويس هم‌‏اکنون به صورت پايلوت در استان‌‏هاي تهران، فارس و خراسان رضوي ايجاد شده است و در برخي ديگر از استان‌‏ها در حال انجام و طي مراحل ابتدايي است.
وي در ادامه دلايل عدم اجراي اين طرح در ديگر استان‌‏هاي کشور را آماده نبودن بسترهاي زير ساختي IT در اين استان‌‏ها اعلام کرد و افزود: زيرساخت‌‏هاي فناوري اطلاعات هر استان با استان ديگر متفاوت است و در برخي استان‌‏ها هنوز بسترهاي لازم ايجاد نشده است؛ بنابراين ما هنوز نتوانستيم در اين استان‌‏ها صندوق شخصي الکترونيکي ايجاد کنيم.
نصيري در خصوص مزاياي راه‌اندازي اين سيستم گفت: به کمک اين سيستم از تأخير در دريافت مرسولات جلوگيري خواهد شد. همچنين بر اساس سياست‌هاي اساسي دولت، سفرهاي زايد درون‌‏شهري نيز کاهش خواهد يافت. همچنين که با نصب مرکز تماس (CALL CENTER) روي صندوق‌‏هاي پستي شخصي به محض دريافت يک مرسوله در اين صندوق‌ها از طريق پيامک(SMS) و يا تماس تلفني به صاحب صندوق اطلاع داده مي‌شود.
وي خاطر نشان کرد: ارسال SMS از اين صندوق پستي با تعامل شرکت ارتباطات سيار انجام گرفته است و هزينه آن در قبض مشترکان گنجانده مي‌‏شود. از سوي ديگر و طي سال گذشته تجهيزات الکترونيکي روي صندوق‌هاي پستي شهري نيز نصب شده است تا زمان تخليه اين صندوق‌ها را گزارش و موجب جلوگيري از تأخير در تحويل نامه‌ها به متقاضيان شود.
مدير فني شرکت پست ادامه داد: در حال حاضر اين چهار هزار صندوق در استان‌‏هاي تهران، خراسان جنوبي و خراسان رضوي ايجاد شده و در استان فارس هم در مرحله ابتدايي و گرفتن مشترک است.
وي با بيان اين مطلب که صندوق‌‏هاي پستي شخصي به درخواست مشتريان و به منظور قرار گرفتن مرسولات مهم از جمله پست پيشتاز ايجاد مي‌شود، گفت: متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به واحدهاي پستي مورد نظر خود و تشکيل پرونده نسبت به دريافت اين صندوق‌ها و يا تجهيز آن‌ها به سيستم الکترونيکي اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا