موبايل بانکينگ به يک مزيت رقابتي در بين بانک هاي سنتي تبديل شده است

فرنود حسني در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت : صنعت بانکداري به خصوص در حوزه بانکداري الکترونيکي روز به روز در حال پيشرفت و تحول است و مدام شاهد خلق ايده ها و ظهور تکنيک هاي جديد ارايه خدمات بانکي از طريق رسانه هاي الکترونيکي مختلف هستيم.وي با اشاره به ارايه خدمات بانکي …

فرنود حسني در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت : صنعت بانکداري به خصوص در حوزه بانکداري الکترونيکي روز به روز در حال پيشرفت و تحول است و مدام شاهد خلق ايده ها و ظهور تکنيک هاي جديد ارايه خدمات بانکي از طريق رسانه هاي الکترونيکي مختلف هستيم.
وي با اشاره به ارايه خدمات بانکي از طريق تلفن همراه يادآور شد: موبايل بانکينگ که امکان انجام عمليات بانکي را در هر نقطه اي براي کاربر به وجود مي آورد، بيشترين نزديکي را به مفهوم واقعي بانکداري الکترونيکي دارد زيرا  تا حد زيادي وابستگي کاربر را از ارتباط با شعبه و قرار داشتن در يک محل ثابت براي اتصال به اينترنت از بين مي برد.
حسني با بيان اين که با استفاده از موبايل مي توان بسياري از عمليات بانكي را‌ همچون بررسي وجه مانده در حسابهاي مختلف، توقف پرداخت چك، نقل و انتقال پول از حسابي به حساب ديگر ، پرداخت قبوض خدمات شهري و خريد الکترونيکي را انجام داد، يادآور شد : براي انجام امور بانكي، تلفن همراه از تلفن ثابت به مراتب ايمن تر است.
وي خاطرنشان کرد: با توجه به روند روزافزون عرضه سيم كارتها و تعداد کاربران تلفن همراه در کشور ، كليه كوشش ها بر اين نوع سرويس دهي متمرکز شده است.
اين کارشناس بانکداري الکترونيکي به خدمات مختلف بانک همراه اشاره کرد و گفت:
دسترسي به صورتحساب و موجودي كارتها، چك كردن بيلان مالي و مديريت بيمه نامه و مديريت برنامه هاي بازنشستگان و جابجايي محدود پول از جمله خدمات بانکداري موبايلي است.
به گفته وي، فرايند پرداخت تجاري مانند خريد و فروش، سندهاي مالي
پرداختهاي شخص به شخص،درخواست دسته چك و كارت اعتباري يا کارت بدهي و نيز تبادل داده ها و اطلاعات از طريق پيام يا ايميل مانند ارائه شكايت يا پيگيري يك مورد خاص از ديگر خدمات قابل ارائه از طريق بانکداري همراه است.
۱۲۸/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا