هند خريد سهام شيام تللينک از سوي اپراتور روسي را غير قانوني دانست

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”،وزارت دارايي هند با اعلام اين که  سيستما در يک سرمايه گذاري توانسته ۷۳.۹۷ درصد از سهم شيام تللينک را بدست آورد ، افزود:کسب اين مقدار سهم بدن تصويب و دولت هند صورت گرفته که اين اقدام غير قانوني است.اين وزارتخانه در گزارشي آورده است …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”،وزارت دارايي هند با اعلام اين که  سيستما در يک سرمايه گذاري توانسته ۷۳.۹۷ درصد از سهم شيام تللينک را بدست آورد ، افزود:کسب اين مقدار سهم بدن تصويب و دولت هند صورت گرفته که اين اقدام غير قانوني است.
اين وزارتخانه در گزارشي آورده است ، با توجه به قوانين هند لازم است اختصاص بيش از ۴۹درصد سرمايه ازيک شرکت بومي به يک سرمايه گذار خارجي  به تصويب دولت برسد.
براي مثال وودافون انگليس با تصويب دولت توانست سهمي از اپراتور ايسار هند را بدست آورد.
بخش سرمايه گذاري هاي خارجي هند اعلام کرد، سيستما روسيه ۵۱درصد از سهم اين اپراتور را از آن خود کرده است در حالي که اپراتور روسي سهم حاصل از اين سرمايه گذاري را ۷۴ درصد اعلام کرد.
سيستما اعلام کرد ، ۵۲۰ميليون دلار از مجموع ۶۳۰ميليون دلار را براي کسب مجوز CDMAو ارايه سرويس هاي آن در کل هند پرداخت کرده است.
در ماه مي ۶۲/۸ ميليون کاربر جديد به تعداد کاربران هند افزوده شد.
در حال حاضر تعداد کل کاربران هند ۹/۲۷۷ ميليون نفر است.
اين آمار نشان مي دهد که چين و هند از نظر افزايش ماهيانه تعداد کاربران رقابت شانه به شانه اي با يکديگر دارند.
رتبه دوم بازارآسيا در اختيار هند مي باشد.همانند چين بازارارتباطي اين کشورنيزدرچنبره شبکه gsmمي باشدبه طوريکه سهم اين شبکه با ۱۹۸.۵۸ميليون کاربر تا پايان مارس ۲۰۰۸ حدود ۷۵.۱درصد بوده است.اين کشور۱۲اپراتور فعال دارد.
هند۱۲اپراتور فعال دارد.که شيام تللينک با ۱۰۱هزار کاربر رتبه دوازدهم را در بين رقبايش در اين کشور دارا مي باشد.


سيستما شرکت مادر اپراتور MTNروسيه مي باشد که با بيش از ۵۵ميليون کاربر رتبه اول را در بين يازده اپراتور ديگر اين کشور به خود اختصاص داده است.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا