جزييات ودايع مشترکان اپراتور اول نزد شرکت مخابرات ايران اعلام شد

به گزارش خبرنگار موبنا اين مشترکان ۱۰ هزار تومان بابت هزينه نصب تلفن همراه خود ، ۱۵۰ هزار تومان بابت ماليات و ۱۵۰ هزار تومان نيز براي گوشي به شرکت مخابرات ايران پول پرداخت کرده اند .همچنين مشترکاني که در سال ۷۶ با پرداخت ۵۰۰ هزار تومان به شبکه تلفن همراه کشور پيوستند، مبلغ ۲۹۰ …

به گزارش خبرنگار موبنا اين مشترکان ۱۰ هزار تومان بابت هزينه نصب تلفن همراه خود ، ۱۵۰ هزار تومان بابت ماليات و ۱۵۰ هزار تومان نيز براي گوشي به شرکت مخابرات ايران پول پرداخت کرده اند .
همچنين مشترکاني که در سال ۷۶ با پرداخت ۵۰۰ هزار تومان به شبکه تلفن همراه کشور پيوستند، مبلغ ۲۹۰ هزار تومان وديعه نزد مخابرات دارند و ۱۰ هزار تومان از مبلغ ثبت نام مربوط به هزينه نصب، ۸۰ هزار تومان هزينه توسعه مخابرات روستايي و ۱۰۰ هزار تومان ماليات مي شود.
اين در حالي است در مبلغ ثبت نامي مشترکان در فاصله سال هاي ۷۳ تا ۷۵ ، هزينه اي براي توسعه مخابرات روستايي در نظر گرفته نشده بود.
براساس اين گزارش مبلغ وديعه مشترکاني که در فاصله سال ۷۷ تا ۷۹  با پرداخت ۵۰۰ هزار تومان اقدام به ثبت نام و خريد سيم کارت دائمي همراه اول کرده اند، ۲۹۰ هزار تومان اعلام شده و ۱۰ هزار تومان از اين مبلغ ثبت نام به هزينه نصب، ۵۰ هزار تومان به هزينه توسعه مخابرات روستايي و ۱۵۰ هزار تومان نيز به ماليات اختصاص يافته است.
همچنين مبلغ ثبت نام سيم کارت هاي دائمي سال ۸۱ ، ۴۴۰ هزار تومان بوده که مشترکان افزوده شده به اين شبکه در اين سال،  283 هزار و ۲۰۰ تومان وديعه نزد شرکت مخابرات ايران دارند و ۱۰ هزار تومان آن از مبلغ ثبت نام آن ها بابت هزينه نصب، ۵۰ هزار تومان هزينه توسعه روستايي و ۹۶ هزار و ۸۰۰ تومان بابت ماليات درنظر گرفته شده است.
گفتني است مشترکاني که در سال ۸۲ ، اقدام به ثبت نام سيم کارت اپراتور اول کرده اند، ۴۴۰ هزار تومان پرداختند که از اين ميزان ۲۹۲ هزار تومان آن وديعه بوده و اين مشترکان مبلغ ۱۰ هزار تومان هزينه نصب، ۵۰ هزار تومان هزينه توسعه روستايي و ۸۸ هزار تومان ماليات پرداخت کرده اند.
اين گزارش مي افزايد وديعه مشترکاني که در سال ۸۴ با پرداخت ۳۶۰ هزار تومان نسبت به خريد سيم کارت هاي دائمي همراه اول اقدام کرده اند، ۲۲۸ هزار تومان است و هزينه نصب اين سيم کارت ها ۱۰ هزار تومان، هزينه توسعه مخابرات روستايي ۵۰ هزار تومان و ماليان آن ۷۲ هزار تومان بوده است.
مشترکاني که از سال ۸۵ به بعد نسبت به خريداري سيم کارت هاي همراه اول اقدام کرده اند، ۱۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان نزد شرکت مخابرات ايران وديعه دارند.
مبلغ ثبت نام سيم کارت هاي دائمي همراه اول از سال ۸۵ به بعد نيز ۲۸۸ هزار تومان بوده است که از اين ميزان ۴۰ هزار تومان به هزينه نصب، ۴۰ هزار تومان به توسعه مخابرات روستايي و ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان نيز به ماليات اختصاص يافته است.
اين در حالي است که شرکت مخابرات ايران با ۱۷ ميليون مشترک سيم کارت دائمي و ۲۳ ميليون مشترک تلفن ثابت حدود ۴ هزار ميليارد تومان وديعه مشترکان را در اختيار دارد.
قرار بود پس از خصوصي سازي مخابرات، مشترکان وديعه دار اين شرکت نيز به عنوان سهام داران آن تلقي شوند و وديعه آن ها به سهام تبديل شود.
در زمان حاضر شرکت مخابرات ايران وارد بورس شده و سهام آن در حال عرضه است اما خبري از تبديل ودايع مشترکان به سهام نيست و مسئولان معتقدند که ودايع مشترکان به عنوان امانت نزد مخابرات باقي خواهد ماند.
به اعتقاد تحليلگران ودايع مردم که جهت توسعه شبکه مخابراتي کشور سرمايه‌گذاري شده و درآمدزايي کشور را در بر داشته تاکنون به عنوان امانت در نزد مخابرات بوده اما بايد پس از خصوصي‌سازي تکليف آن مشخص شود و مشترکان نيز بايد از خصوصي‌سازي مخابرات منتفع شوند.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا