دو خبر از آفريقا و آمريکا

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “ماي جوي لاين”، تصميم دولت غنا مبني بر بستن ماليات روي تلفن هاي همراه نتايج مثبتي داشته است.قيمت تلفن هاي همراه در غنا کاهش يافته و کاربران بيشتري به تلفن همراه دسترسي دارند.وزير دارايي غنا اعلام کرد دولت تصميم دارد براي گوشي هاي وارداتي، …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “ماي جوي لاين”، تصميم دولت غنا مبني بر بستن ماليات روي تلفن هاي همراه نتايج مثبتي داشته است.
قيمت تلفن هاي همراه در غنا کاهش يافته و کاربران بيشتري به تلفن همراه دسترسي دارند.
وزير دارايي غنا اعلام کرد دولت تصميم دارد براي گوشي هاي وارداتي، ماليات بر ارزش افزوده تعيين کند.
علت اين تصميم اين است که قاچاقچيان تلفن همراه از زير بار ماليات هايي که بايد به دولت بپردازند در مي روند.
اين تصميم جديد دولت عکس العمل هاي مختلفي را از طرف کاربران و اپراتورها به دنبال داشته است.
بيشتر کاربران غنا از طريق تلفن همراه امکان دسترسي به اينترنت را ندارند.
آمار نشان داده است که تنها ۵/۱ ميليون کاربر غنايي به اينترنت دسترسي دارند.
در گزارش بانک جهاني در سال ۲۰۰۷ که در مورد استفاده از اينترنت موبايلي در سراسر جهان بوده است ،غنا به عنوان يکي از کشورهايي آفريقايي معرفي شد که که کمترين دسترسي را به اينترنت دارد و در کنار کشورهايي مانند آفريقاي جنوبي، نيجريه و زيمبابوه قرار دارد.


همچنين در خبرها آمده است ، شرکت آمريکايي “گوريلا موبايل”  با همکاري چند شرکت سرويس مجاني انتقال صوت از طريق اينترنت يا VoIP را براي گوشي هاي تلفن همراه عرضه مي کنند.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل ازسايت اينترنتي ” تلکام نيوز دات کام” ،”اسکات گلدمان” يکي از کابران تلفن همراه که از اين سرويس استفاده مي کند ، مي گويد با تلفن همراه و با استفاده از سرويس مجاني اينترنتي VoIP شرکت “گوريلا موبايل”  با دوستانش و تجار ديگر درسراسردنيا  از انگليس تا استراليا  گفت وگو مي کند.
گلدمان که يکي از کابران گوشي تلفن همراه آيفون  ساخت شرکت اپل  است ، عنوان مي کند با استفاده از سرويس مجاني گوريلا موبايل ساليانه صد ها دلار صرفه جويي مي کند.
وي حتي مي تواند با استفاده از سرويس هاي شرکت “آي کال” iCall که طي چند هفته آينده براي گوشي هاي آيفون عرضه مي شود، از سرويس مجاني گوريلا موبايل نيز استفاده کند.
اين سرويس امکان استفاده ازسرويس تلفني  ارزان قيمت “WiFi ” را از طريق راه فرعي منشعب از شبکه اي تي اند تي ،  براي کاربران تلفن همراه فراهم مي کند.
۱۱۲ / ۱۳۱/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا