بازار تلفن همراه هند در دست غول هاي موبايلي

 به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت ديکن هرلد، شرکت هاي بزرگي چون نوکيا علاوه بر ارايه گوشي هاي مختلف به هند اقدام به عرضه محصولاتي براي بازار مخابراتي با برنامه هاي نرم افزاري در زمينه ديجيتالي کرده است.بر اساس اين گزارش، مخابرات و ارتباطات انقلابي را در کاربردهاي اقتصادي ارتباطات موبايلي …

 به گزارش گروه اخبار خارجي موبنا به نقل از سايت ديکن هرلد، شرکت هاي بزرگي چون نوکيا علاوه بر ارايه گوشي هاي مختلف به هند اقدام به عرضه محصولاتي براي بازار مخابراتي با برنامه هاي نرم افزاري در زمينه ديجيتالي کرده است.
بر اساس اين گزارش، مخابرات و ارتباطات انقلابي را در کاربردهاي اقتصادي ارتباطات موبايلي به راه انداخته و هند با توجه به دارا بودن بزرگ ترين بازار تلفن همراه دنيا موقعيت خوبي را براي سرمايه گذاري از سوي شرکت هاي مطرحي چون نوکيا، سامسونگ، سوني اريکسون، ال جي و سايرين مي طلبد.
شرکت نوکيا با سياست خاص خود علاوه بر عرضه گوشي هاي بسيار پيشرفته اقدام به عرضه گوشي هاي ارزان قيمت و کاهش قيمت گوشي هايي که از قابليت ها و ويژگي هاي متوسط برخوردارند کرده است.
 انتظار مي رود که اين شرکت همچنان در نيمه دوم سال جاري نيز بتواند سهم بازار تلفن همراه خود را افزايش دهد و باز هم در اين عرصه يکه تاز اين بازار جنجالي باشد.
شرکت هاي ديگري چون سامسونگ و سوني اريکسون و ال جي نيز با ارايه گوشي هاي مختلف به هند جايگاه خوبي در بازار اين کشور کسب کرده اند.
هند با سه ميليون و ۱۶۶هزار و ۴۱۴ کيلومتر مربع مساحت و بيش از يک  ميليارد نفر جمعيت در جنوب آسيا واقع شده و پايتخت آن دهلي نو است.
در ماه مه ۶۲/۸ ميليون کاربر جديد به تعداد کاربران هند افزوده شد و در حال حاضر تعداد کل کاربران هند ۹/۲۷۷ ميليون نفر است.
اين آمار نشان مي دهد که چين و هند از نظر افزايش ماهانه تعداد کاربران رقابت شانه به شانه اي با يکديگر دارند.
هند ۱۲ اپراتور فعال دارد و رتبه دوم بازار آسيا در اختيار هند است و همانند چين بازار ارتباطي اين کشور نيز در چنبره شبکه GSM است به طوري که سهم اين شبکه با ۱۹۸.۵۸ميليون کاربر تا پايان مارس ۲۰۰۸ حدود ۷۵.۱ درصد بوده است.
فروش تلفن همراه در سال ۲۰۰۷ در مدت مشابه سال گذشته در اين کشور حدود دوبرابر شده است و از ۴۵ ميليون به ۹۰ميليون دستگاه رسيده است.
۱۳۵/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا