۱۵ درصد کودکان ۷ تا ۱۱ ساله ولز انگليس تلفن همراه دارند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت والزآنلاين، امروزه اغلب کودکان از تلفن همراه استفاده مي کنند و اين درحالي است که اين دستگاه ها بايد جزو آخرين وسايل ضروري براي کودکان مدرسه اي و دانش آموزان قرار گيرد.در اين گزارش به جمعيت کودکان هفت تا ۱۱ساله ولز  اشاره اي نشده است.والدين …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت والزآنلاين، امروزه اغلب کودکان از تلفن همراه استفاده مي کنند و اين درحالي است که اين دستگاه ها بايد جزو آخرين وسايل ضروري براي کودکان مدرسه اي و دانش آموزان قرار گيرد.
در اين گزارش به جمعيت کودکان هفت تا ۱۱ساله ولز  اشاره اي نشده است.
والدين ولزي  از افزايش دسترس کودکان به اينترنت نگران هستند  و کارشناسان نيز درباره نظارت بر تلفن همراه دانش آموزان توسط پدر و مادرها هشدار داده اند.
دکتر “ميکاييل ردي” ، دردانشگاه ولز اظهار داشت که اين دستگاه ها با رنگ ، سبک و شکل و بسته هاي مختلف داراي MP3 پلير، راديو، دوربين و قابليت ضبط ويديو و صدا ، دانش آموزان و نوجوانان را شيفته خود کرده اند.
وي مي گويد: بسيار ديده شده که حتي کودکان گوشي هاي بلک بري را درخواست مي کنند که امکان دسترسي به سايت شبکه هاي اجتماعي چون Facebook, Bebo  و  MySpaceرا دارد و نبايد به اين درخواست آنها پاسخ مثبت داد.
وي گفت ، براي مثال  هنگامي که دوستان دخترم مهماني هاي تولد مي گيرند و من از والدين شان مي خواهم که شماره تماسي از خود و خانه شان بدهند آنها مي گويند که اين شماره تلفن کودکاشان است.
يکي از معلمان اين ايالت با قانون منع استفاده از تلفن همراه در مدارس کاملا مخالف است و مي گويد که گوشي هاي تلفن همراه بخشي از زندگي مدرن و آموزش مدرن هستند.
کارشناسان قصد دارند، رفتار افراد جوان و کودکان را در برابر اين دستگاه ها ببينند و معتدند که استفاده از تلفن همراه در همه زمان ها براي کاربران خوب نيست، زيرا در بسياري مواقع ديده مي شود که کاربران اين دستگاه را بد به کار مي برند.
البته نبايد اين مساله را ناديده گرفت که تلفن هاي همراه دستگاه هاي مفيدي هستند اما گاهي لازم است که اين دستگاه ها را کنترل و جمع آوري کرد و در بسياري از کلاس ها بارها ديده شده که تلفن هاي همراه توسط معلمان جمع آوري مي شود.
سخنگوي وودافون در اين باره مي گويد: افراد جوان اغلب از دستگاه هايي با ويژگي هاي پيشرفته تر نسبت به والدين خود استفاده مي کنند، به اين ترتيب اين مساله ، کار کنترل فرزندان را براي پدر و مادرها مشکل تر مي کند. 
والدين اغلب در صدد کسب اطلاعات دقيق امکان نظارت آسان و همه جانبه بر کودکان در زمينه دسترسي آنها به محتواهاي نامناسب و تماس هاي نادرست هستند.
۱۳۵/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا