۳۰۵ميليون دستگاه گوشي در فصل دوم امسال فروخته شد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “اينترکاميونيکيشن”، گارتنر تغييرات در بازار تلفن همراه در غرب اروپا و شمال آمريکا را بسيار چشمگير بوده است بطوريکه بازار اين منطقه بعد از شروعي سخت  روند خوبي را در پيش گرفت.بر اساس اين گزارش ، اروپاي غربي در فصل دوم سال ۲۰۰۸ ميلادي حدود …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “اينترکاميونيکيشن”، گارتنر تغييرات در بازار تلفن همراه در غرب اروپا و شمال آمريکا را بسيار چشمگير بوده است بطوريکه بازار اين منطقه بعد از شروعي سخت  روند خوبي را در پيش گرفت.
بر اساس اين گزارش ، اروپاي غربي در فصل دوم سال ۲۰۰۸ ميلادي حدود ۴۲ميليون گوشي تلفن همراه فروخت که ۸.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش اما ۱۶درصد نسبت به فصل اول ۲۰۰۸ميلادي افزايش نشان مي دهد.
ضريب نفوذ تلفن همراه در اين نقطه از جهان در اين مدت به ۱۲۱.۵درصد رسيد.
در امريکاي شمالي فروش تلفن همراه در اين فصل به ۴۴ميليون و ۱۰۰هزاردستگاه رسيد که افزايش ۶.۵۸درصدي را نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۵.۳درصدي را نسبت به فصل اول ۲۰۰۸ ميلادي نشان مي دهد.
در اين گزارش از آسيا اقيانوسيه با فروش ۱۱۵ميليون دستگاه تلفن همراه در اين فصل به عنوان پيشرو بازار ارتباطي جهان نام برده شده است.
ميزان  فروش در اين منطقه در اين فصل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰.۵درصد افزايش داشته است البته گارتنر اعلام کرد با وجود اين افزايش فروش تعداد ارتباطات موبايلي در اين منطقه کاهش داشته است.
بر اساس گزارش گارتنر در حالي که اپراتورها در فصل اول حدود ۸۳ميليون ارتباط جديد را ثبت کرده اند اما تعداد ارتباطات ثبت شده در فصل دوم تنها ۷۵ميليون بوده است.
اروپاي شرقي،خاورميانه و افريقا در مجموع در فصل دوم ۲۰۰۸ ميلادي حدود ۵۶ميليون تلفن همراه فروخته اند که ۱۸درصد بيش از مدت مشابه سال گذشته است.
در ادامه اين گزارش آمده است، در اين مدت اپراتورهاي تلفن همراه در   آمريکاي لاتين۳۸ميليون و ۵۰۰ هزار دستگاه گوشي فروختند که اين رقم نسبته به دوره مشابه سال گذشته  19 درصد افزايش داشته است.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا