كل شبكه تلفن همراه تهران نوسازي و طراحي مجدد مي‌شود

وحيد صدوقي در گفت و گو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس اظهار داشت: در پروژه طراحي مجدد و يكپارچه سازي شبكه تلفن همراه قصد داريم براي ۱۰ ميليون ظرفيت نقشه شبكه تلفن همراه تهران را دوباره طراحي كرده و آن را يكپارچه كنيم.وي با بيان اينكه اين طرح در مراحل مقدماتي و نرم‌افزاري قرار …

وحيد صدوقي در گفت و گو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس اظهار داشت: در پروژه طراحي مجدد و يكپارچه سازي شبكه تلفن همراه قصد داريم براي ۱۰ ميليون ظرفيت نقشه شبكه تلفن همراه تهران را دوباره طراحي كرده و آن را يكپارچه كنيم.
وي با بيان اينكه اين طرح در مراحل مقدماتي و نرم‌افزاري قرار دارد، گفت: با اجراي اين طرح، كل شبكه تلفن همراه در استان تهران دوباره بررسي و نقشه كامل آن طراحي مي‌شود.
مدير عامل شركت ارتباطات سيار ايران افزود: در طراحي مجدد شبكه تلفن همراه استان تهران و به منظور حل مشكلات نقاط پر ترافيك و با تقاضاي بالا، استفاده از سايتهاي پرظرفيت در شبكه پيش بيني شده است.
صدوقي در ادامه از اجراي طرح نوسازي شبكه تلفن همراه تهران خبر داد و اظهار داشت: در اين طرح تمامي سوئيچ‌هاي شبكه تلفن همراه تهران تعويض شده و تجهيزات BTS و BSC نيز نوسازي مي‌شود.
وي گفت: با اجراي اين طرح بار سيگنالينگ در شبكه تلفن همراه تهران كاهش محسوسي خواهد يافت كه اين امر تاثير جدي در بهبود كيفي شبكه دارد.
مدير عامل شركت ارتباطات سيار ايران در ادامه از خريد تجهيزات توسعه ظرفيت ايستگاه‌هاي شبكه تلفن همراه تهران خبر داد و افزود:
اين تجهيزات خريداري شده و اكنون در حال ترخيص است. با اجراي اين پروژه،‌ ظرفيت ۲۰۰ سايت در مركز تهران دو برابر خواهد شد.
صدوقي تاكيد كرد: با اجراي تمامي اين طرح‌ها تا پايان سال جاري، شبكه تلفن همراه در استان تهران از لحاظ كيفي به نقطه مطلوب‌تري خواهد رسيد و اختلالات احتمالي نيز به طور محسوسي در شبكه كاهش يافته و يا حذف مي‌شود.


* تهيه نقشه ديجيتالي تلفن همراه شهر و استان تهران


وي از تهيه نقشه‌هاي ديجيتالي شهر و استان تهران براي شبكه تلفن همراه خبر داد و گفت: اين نقشه‌ها از سال ۸۱ تاكنون به روزرساني نشده بود كه اكنون با تهيه اين نقشه‌ها كمك شاياني در فرآيند بهبود كيفي و توسعه شبكه خواهد شد.
مدير عامل شركت ارتباطات سيار ايران اظهارداشت: در نقشه‌ها جديد كه اخيرا تهيه شده است اطلاعات ساختمان‌ها كه در نقشه پيشين گنجانده نشده بود، لحاظ شده است.
گزارش فارس حاكي است: استان تهران در حال حاضر حدود يك سوم مشتركان تلفن همراه در كشور را به خود اختصاص داده است.
اختلال شبكه تلفن همراه در تهران از مسائلي است كه طي سالهاي اخير گريبانگير اين شبكه بوده است كه برخي از كارشناسان طراحي نامناسب در ابتداي راه‌اندازي شبكه تلفن همراه را از عوامل اصلي اين اختلال مي‌دانند.
همراه اول اكنون بيش از ۲۷ ميليون مشترك دائمي و اعتباري تلفن همراه در كشور دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا