يک دانش آموز اردني به خاطر ارسال تصاوير مستهجن با تلفن همراه دستگير شد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “لوکال نيوز”، اين دانش آموز علاوه بر پرداخت جريمه و به سر بردن در کانون اصلاح و تربيت براي گذراندن دوره هاي مشاوره مورد آزمايش DNA قرار گرفت.اين پسر ۱۶ ساله به مدت يک ماه پيام هاي غير اخلاقي و تصاوير نامناسب را براي …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “لوکال نيوز”، اين دانش آموز علاوه بر پرداخت جريمه و به سر بردن در کانون اصلاح و تربيت براي گذراندن دوره هاي مشاوره مورد آزمايش DNA قرار گرفت.
اين پسر ۱۶ ساله به مدت يک ماه پيام هاي غير اخلاقي و تصاوير نامناسب را براي يکي از همکلاسي هاي دختر ارسال مي کرده که سرانجام با شکايت اين دختر به مسئولين مدرسه ، وي را دستگير کردند.
استفاده نا درست دانش آموزان در سنين  پايين از تلفن همراه براي ارسال تصاوير و پيام هاي متني مستهجن غير اخلاقي در اردن بسيار رايج شده است و پليس اقدامات اساسي را براي مبارزه با استفاده دانش آموزان از تلفن همراه در محيط هاي آموزشي آغاز کرده است.
مزاحمت هاي غير اخلاقي از طريق تلفن همراه  در اردن جرم محسوب شده و بر اساس سن مجرم و نوع جرم مجازات هايي براي آن در نظر گرفته شده است.
پليس براي مبارزه با اشاعه فحشا از مسئولين مدارس مدارس نيز خواسته است که استفاده دانش آموزان از تلفن همراه در محيط آموزشي را به طور جدي ممنوع کنند.
رگولاتوري اردن ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور با ۷/۴ميليون نفر کاربر در سال ۲۰۰۷ ميلادي را ۱۳۳ درصد اعلام کرد.
اردن ۸۹ هزار و ۳۴۲  کيلومترمربع وسعت دارد و در سال ۱۹۴۶ با خارج شدن از يوغ استعمار انگليس استقلال يافت.
جمعيت اين کشور درپايان ماه جولاي سال ۲۰۰۷ ميلادي تقريبا ۵ ميليون ۹۲۴ هزار نفر اعلام شده است.
۱۳/۱۱۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا