اريکسون و واتانيا درزمينه ساخت شبکه GSM با يکديگر همکاري مي کند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”، يک مقام آگاه در اين باره گفت :اين توافقنامه بعد از آن صورت گرفت:که WPT توانست مجوز لازم را از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات حکومت خودگردان فلسطين دريافت کند.وي که نامش ذکر نشد افزود:تخصيص فرکانس هاي راديويي اين امکان را در اختيار WPT …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”، يک مقام آگاه در اين باره گفت :اين توافقنامه بعد از آن صورت گرفت:که WPT توانست مجوز لازم را از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات حکومت خودگردان فلسطين دريافت کند.
وي که نامش ذکر نشد افزود:تخصيص فرکانس هاي راديويي اين امکان را در اختيار WPT قرار مي دهد که دومين  شبکه GSMرا در اراضي تحت حاکميت حکومت خودگردان فلسطين بسازد.
وي در ادامه خاطر نشان کرد:زمان بهره برداري از اين شبکه در سال ۲۰۰۹ ميلادي صورت خواهد گرفت.
درفاز اول اين قرارداد اريکسون تهيه تجهيزات شبکه شامل برج هاي شبکه ،ايستگاه هاي پايه و آزمايش سرويس هاي مديريت شبکه را انجام خواهد داد.
بر اساس اين قرارداد تهيه اطلاعات  سخت افزاري و نرم افزاري ،بيمه سرويس ها و همچنين آموزش کارمندان واتانيا از جمله وظايف ديگري است که اريکسون ملزم به انجام آن است.
در ادامه اين گزارش آمده است در توافقات ديگري که بين حکومت خودگردان فلسطين و شرکت هاي بين المللي به امضا رسيده است ،ساخت زيربناهاي مرکر تماس واتانيا،شبکه هاي WAN/LANو پروژه هاي مکانيکي و الکتريکي ديگري نيز قيد شده است.
واتانيا اينترنشنال اعلام کرد : ۴۰درصد سهام اين اپراتور در اختيار واتانيا اينترنشنال ،۳۰درصد در اختيار صندوق سرمايه گذاري وجوه فلسطين(PIF) و باقيمانده سهام نيز در اختيار عموم مردم قرار دارد.
جاوال رقيب اصلي اين اپراتور در فلسطين است.
تعداد کاربران تلفن همراه در فلسطين حدود يک ميليون و ۷۰۰هزار نفر است.
از تعداد کاربران واتانيا اطلاع دقيقي در دست نيست.
۱۳۴/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا