کيفيت ارتباطات در کشور مطلوب نيست

به گزارش خبرنگار موبنا محمد مهدي زاهدي روز گذشته در مراسم آغاز به کار چهارمين سمپوزيوم بين المللي مخابرات با تاکيد بر روند گسترش خدمات ارتباطي در کشور اظهار داشت: در اين حوزه ظرفيت سازي و کاهش قيمت چشمگيري را شاهد هستيم اما کيفيت خدمات در حد مطلوب نيست.وي با اشاره به فراهم کردن زيرساخت …

به گزارش خبرنگار موبنا محمد مهدي زاهدي روز گذشته در مراسم آغاز به کار چهارمين سمپوزيوم بين المللي مخابرات با تاکيد بر روند گسترش خدمات ارتباطي در کشور اظهار داشت: در اين حوزه ظرفيت سازي و کاهش قيمت چشمگيري را شاهد هستيم اما کيفيت خدمات در حد مطلوب نيست.
وي با اشاره به فراهم کردن زيرساخت هاي ارتباطي کشور که از جمله اقدامات وزارت ارتباطات و دولت نهم است، يادآور شد: چنانچه از لحاظ زيرساختي اين روند ادامه يابد مي توان به اهداف چشم انداز بيست ساله کشور در اين بخش نزديک شد.
 دکتر زاهدي با بيان اينکه طبق اهداف چشم انداز ۲۰ ساله کشور ،بايد در حوزه فناوري به مقام اول در آسياي غربي و بين کشورهاي اسلامي دست يابيم، گفت: براي رسيدن به اين مهم علاوه بر ترتيب نيروي انساني و ايجاد زيرساخت هاي لازم ، بايد نقشه جامع علمي کشور را تصويب کرده و براساس آن گام برداريم .
وي افزود:طي سه ماه آينده اين طرح به تصويب شورايعالي انقلاب فرهنگي خواهد رسيد.
وزير علوم ،تحقيقات و فناوري با تاکيد بر اينکه توليد علم و فناوري در کشور مستلزم افزايش تحصيلات تکميلي دانشگاه ها است، يادآور شد: براين اساس پارک هاي علم و فناوري مي تواند بستري براي تبديل علوم کاربردي به فناوري باشد.
وي همچنين به فراهم شدن بستر لازم ارتباط ميان صنعت و دانشگاه اشاره کرد و افزود: انعقاد قرارداد وزارت ارتباطات با دانشگاه هاي کشور از جمله اين زيرساخت ها است.
دکتر زاهدي همچنين به افزايش اصطلاحات علمي ضبط شده در کشور از سال ۸۳ تاکنون اشاره کرد و گفت: تا بهمن سال ۸۳ حدود ۳ هزار و ۸۰۰ اصطلاح علمي ضبط شده بود اما در حال حاضر اين آمار از مرز ۹ هزار و ۲۰۰ عبور کرده و پيش بيني مي شود تا پايان سال ميلادي به مرز ۱۳ هزار اصطلاح برسيم.
وي با اشاره به اهداف برگزاري سمپوزيوم بين المللي مخابرات نيز اظهار داشت: يکي از اولويت هاي اصلي کشور پرداختن به بحث فناوري اطلاعات و ارتباطات است و دولت و نظام مصر به سرمايه گذاري در اين بخش است.
۱۲۸/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا