قطعي هاي تلفن همراه در ايران غير منطقي است

 به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا، حمدون توره”- دبيرکل اتحاديه بين المللي مخابرات (ITU)- در چهارمين سمپوزيوم بين المللي مخابرات با اعلام اينکه تمامي استانداردهاي اين مرکز جهاني است، اظهارداشت: استانداردهاي مخابراتي ايران مطابق با استانداردهاي ITU و تمامي آن ها با موافقت اين مرکز تاييد شده است. دبيرکل اتحاديه بين المللي مخابرات (ITU) با بيان …

 به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا، حمدون توره”- دبيرکل اتحاديه بين المللي مخابرات (ITU)- در چهارمين سمپوزيوم بين المللي مخابرات با اعلام اينکه تمامي استانداردهاي اين مرکز جهاني است، اظهارداشت: استانداردهاي مخابراتي ايران مطابق با استانداردهاي ITU و تمامي آن ها با موافقت اين مرکز تاييد شده است.
دبيرکل اتحاديه بين المللي مخابرات (ITU) با بيان اينکه در کشور ايران کاربران مي توانند از طريق ديتا با کشورهاي ديگرارتباط برقرار کنند گفت: اين امر حاکي از پيروي ايران از استانداردهاي جهاني و ITU است.
وي در بخش ديگري با تاکيد براينکه کيفيت سرويس از اهميت بالايي برخوردار است اضافه کرد: در ايران تعداد بسياري از افراد به خدمات فناوري اطلاعات دسترسي پيدا کرده اند و بايد به سمت مراحل ديگر براي ارائه اين خدمات حرکت کرد.
وي افزايش کيفيت سرويس دهي به روش هاي مختلف را مورد تاکيد قرارداد و افزود: رقابت ميان اپراتورها مي تواند يکي از عوامل مهم افزايش کيفيت سرويس دهي محسوب شود. مديرکل جهاني مخابرات با بيان اينکه هم اکنون در کشور ايران اپراتور سوم تلفن همراه در آينده اي نزديک فعاليت خود را آغاز خواهد کرد گفت: از مجريان اين اپراتور در خواست داريم در کنار پوشش دهي کيفيت سرويس هاي ارائه دهنده به مشترکان خود را افزايش داده و شاهد تعداد قطعي هايي که هم اکنون در دو اپراتور ايراني شاهد آن هستيم، نباشيم.
وي قطعي هاي تلفن همراه در کشور ايران را غير قابل قبول خواند و افزود: در کنار حذف هر گونه قطعي تلفن همراه بايد هزينه ها را نيز کاهش داد.
مديرکل جهاني مخابرات تصريح کرد: نه تنها هزينه هاي تلفن همراه را بايد درکشور ايران پايين آورد بلکه در بخش اينترنت نيز اين هزينه ها بايد کاهش يابد.
وي با تاکيد بر اينکه دسترسي به ارتباطات از حقوق اساسي انسان ها به شمار مي آيد، افزود: بايد دسترسي به اطلاعات و ارتباطات همگام با قيمت هاي جهاني باشد.
مديرکل جهاني مخابرات با بيان اينکه فناوري اطلاعات نقش ويژه اي در زندگي افراد ايفا مي کند، اضافه کرد: نه تنها ارتباطات يکي از مهم ترين حقوق هر فرد در جامعه محسوب مي شود بلکه بايد قيمت آن به حدي باشد تا تمام مردم بتوانند از خدمات آن بهره مند شوند.
حمدون توره با بيان اينکه آمار استفاده از فناوري اطلاعات در کشورها به صورت سالانه جمع بندي و منتشر مي شود، اظهارداشت: طي هفته آينده مي توان آمار کشور ايران را مشاهده کرد و اين نويد را مي دهم که به زودي آمارها از سالانه به صورت آنلاين و ثانيه منتشر شود.
وي در خصوص ارزيابي اسناد اپراتور سوم در ITU گفت: وزارت ارتباطات از طريق مرکز تحقيقات مخابرات ماموريتي به ITU براي ملاحظه و ارائه توضيحات لازم براي اپراتور سوم داده است تا اين اسناد مطابق با استانداردهاي بين المللي اعمال شود.
مديرکل جهاني مخابرات ادامه داد: بر اين اساس ITU گزارش عملکرد خود را به کميسيون سازمان تنظيم مقررات ارائه داد و هفته گذشته شاهد مشخص شدن مشاور اين اپراتور بوديم.
وي با بيان اينکه سازمان تنظيم مقررات وظيفه دارد تا اپراتور سوم به صورت اصولي مزايده خود را برگزار کند، گفت: بايد تمامي مراحل برگزاري مزايده اپراتور سوم از شفافيت لازم برخوردار شود. همچنين در ادامه “کمال محامد پور”- معاونت آموزش وپژوهش و تحقيقات وزارت ارتباطات وفناوري اطلاعات- با اشاره به اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي واجراي خصوصي سازي در مرکز تحقيقات مخابرات ايران گفت:براساس اين اصل قرار بود مرکز تحقيقات با مجموعه شرکت هاي مخابراتي خصوصي شود.
وي ادامه داد:با مطالعات و بررسي هاي نهايي مرکز تحقيقات بايد به عنوان مرکز ملي واستراتژيک باقي بماند و با يک رويکرد جديد به مسايل کلان ICT بپردازد و در کنار آن تمام فعاليت هايي که قابل ارزيابي در خارج از اين مرکز است را به شرکت هاي خصوصي واگذار کند.
محامدپور با اعلام اينکه در سال ۸۵ توانستيم ۴۵ درصد اعتبارات مرکز تحقيقات مخابرات را برون سپاري کنيم اظهارداشت: اين ميزان در سال ۸۶ به ۵۵ درصد افزايش يافت.
وي با اشاره به اينکه مرکز تحقيقات مخابرات تا پايان سال ۸۶، بيش از ۶۰ ميليارد تومان قرارداد با دانشگاه هاي کشور به امضا رسانده است افزود: اين قراردادها شامل ۴ محور بنيادي، تاسيس آزمايشگاه هاي تحقيقاتي، حمايت از پايانه ها و ايجاد مراکز رشد تخصص ICT است.
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، قراردادهاي ياد شده را با ۲۵ دانشگاه مرتبط با حوزه فناوري اطلاعات اعلام کرد و اظهارداشت: با سياست هاي جديد استقبال قابل توجهي در اين حوزه خواهيم داشت.
وي افزود: مزايده اپراتور سوم به صورت کارشناسي و در دو مرحله ارزيابي کيفي و فني و انتخاب صلاحيت لازم مشاور برگزار خواهد شد.
محامدپور اضافه کرد: تا نيمه مهرماه برنده مزايده اپراتور سوم تلفن همراه اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا