تعداد قطعي هاي تلفن همراه در ايران بايد کاهش يابد

به گزارش خبرنگار موبنا حمدون توره در حاشيه چهارمين سمپوزيوم بين المللي مخابرات که صبح امروز در مرکز تحقيقات مخابرات ايران برگزار شد به آمارهاي ارتباطي کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: اگرچه دسترسي افراد به اينترنت و تلفن همراه در ايران افزايش يافته است، اما از اپراتورها مي خواهيم نه تنها پوشش ارتباطي را …

به گزارش خبرنگار موبنا حمدون توره در حاشيه چهارمين سمپوزيوم بين المللي مخابرات که صبح امروز در مرکز تحقيقات مخابرات ايران برگزار شد به آمارهاي ارتباطي کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: اگرچه دسترسي افراد به اينترنت و تلفن همراه در ايران افزايش يافته است، اما از اپراتورها مي خواهيم نه تنها پوشش ارتباطي را افزايش دهند بلکه کيفيت ارا ئه سرويس را نيز بالا ببرند.
وي ادامه داد: بسياري از تماس هايي که از طريق تلفن همراه گرفته مي شود در حين مکالمه قطع شده و اين قابل قبول نيست.
وي با اشاره به استانداردهاي ITU و هزينه هاي ارتباطات در دنيا گفت: طبق اين استانداردها، هزينه هاي ارتباطي بسيار پايين تر از ايران است و بايد سعي شود نه تنها هزينه هاي تلفن همراه پايين بيايد بلکه ارتباطات اينترنتي و تماس هاي بين المللي نيز بايد هزينه پايين تري داشته باشد.
توره دسترسي به ارتباطات را از حقوق اساسي انسان ها دانست و يادآور شد: تنها دسترسي به اطلاعات مهم نيست بلکه بايد ارتباطات مناسبي را براي دسترسي افراد جامعه فراهم کنيم.
دبيرکل اتحاديه بين المللي مخابرات با تاکيد بر اينکه اين اتحاديه يکي از قديمي ترين سازمان هاي سازمان ملل متحد است خاطرنشان کرد : استانداردهاي ارتباطي و مخابراتي در ايران مطابق با ITU است.
به گفته وي آمار سالانه پيشرفت مخابرات هفته آينده به اتحاديه ITU ارسال خواهد شد که با توجه به آمار مي توان درصد رشد سالانه مخابرات ايران را بررسي کرد.
توره با اشاره به برگزاري مزايده اپراتور سوم تلفن همراه ايران و انتخاب برنده آن طي ماه آينده تصريح کرد:مرکز مخابرات ايران اسناد اين مزايده را در اختيار ITU قرار داده است و کاهش حق السهم دولت تا ۱۵ درصد در اين پروژه و نيز ميزان سرمايه گذاري در آن از جمله مواردي است که نظرات کارشناسان ITU در آن ديده شده است.
وي با بيان اينکه ورود اپراتور سوم به عرصه مخابرات ايران مي تواند رقابت اپراتورها را افزايش دهد و بازار جديدي ايجاد کند خاطرنشان کرد: سازمان تنظيم مقررات مي تواند استراتژي ورود به بازار اين اپراتور را تنظيم کند.
به گفته وي با ورود اپراتور سوم به ايران قيمت ها شکسته خواهد شد و اين امر مستلزم تصويب اسناد اصولي و مطابق با استانداردهاي بين المللي از سوي سازمان تنظيم مقررات است.
وي با تاکيد براينکه اتحاديه جهاني مخابرات از تمايم پيشنهادات و توصيه ها براي به روز کردن استانداردهاي ارتباطي استقبال خواهد کرد يادآور شد: نظارت اين اتحاديه درحد توصيه بوده و چنانچه کشورها خود را با اين استانداردهاي جهاني همراه نکند به خودشان ضربه مي زنند.
توره با بيان اينکه اعضاي اتحاديه ITU از تمامي کشورهاي دنيا و شرکت هاي خصوصي و  دولتي هستند گفت: تمام تصميم گيري هاي اين اتحاديه با توافق همه کشورها انجام شود.
۱۲۸/۱۱۷ 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا