آزمايش پيل سوختي براي ايستگاه هاي پايه ارتباطي هند

به گزارش گروه اخبار خارجي”مبونا”  اين پيل ابزاري است براي توليد انرژي الکتريکي به صورت مستقيم که از طريق کنترل اکسيداسيون شيميايي سوخت بدست مي آيد.سايت”سلولارنيوز” به نقل از اپراتور  تا تا اعلام کرد در صورت موفقيت آميز بودن اين طرح از اين پيل به عنوان انرژي پشتيبان ايستگاه ها ي ارتباطي استفاده  مي شود.تاتا …

به گزارش گروه اخبار خارجي”مبونا”  اين پيل ابزاري است براي توليد انرژي الکتريکي به صورت مستقيم که از طريق کنترل اکسيداسيون شيميايي سوخت بدست مي آيد.
سايت”سلولارنيوز” به نقل از اپراتور  تا تا اعلام کرد در صورت موفقيت آميز بودن اين طرح از اين پيل به عنوان انرژي پشتيبان ايستگاه ها ي ارتباطي استفاده  مي شود.
تاتا براي ساخت اين پيل سوختي با دو شرکت “پلاگ پاور” آمريکا و شريک محلي ن “هينداستين پتروليوم کورپوريشن ليميتد”همکاري مي کند.
يکي از مقامات آگاه در اين باره گفت:کاهش هزينه هاي عملياتي و به موجب آن افزايش طول عمر و کاهش هزينه سوخت و نگهداري، از عوامل کليدي استفاده از اين سوخت براي ايستگاه هاي پايه ارتباطي در مناطق روستايي است.
وي افزود:استفاده بهينه از پيل سوختي باعث استخراج مستقيم هيدروژن از سوخت LPG مي شود و نياز به پشتيباني مستقيم هيدروژن را از بين مي برد.
در ماه مي ۶۲/۸ ميليون کاربر جديد به تعداد کاربران هند افزوده شد و در حال حاضر اين کشور با ۱۲ اپراتور فعال داراي ۹/۲۷۷ ميليون کاربر است.
اين آمار نشان مي دهد که چين و هند از نظر افزايش ماهيانه تعداد کاربران رقابت شانه به شانه اي با يکديگر دارند.
هند در بازارتلفن همراه از نظر شمار کاربران و سرعت رشد صنعت موبايل در آسيا مقام دوم را دارد و همانند چين بازارارتباطي اين کشورنيزدرچنبره شبکه gsmمي باشد به طوريکه سهم اين شبکه با ۱۹۸.۵۸ميليون کاربر تا پايان مارس ۲۰۰۸ حدود ۷۵.۱درصد بوده است.
تاتا با بيش از ۲۴ميليون کاربر رتبه پنجم جدول رده بندي اپراتورها هند را به خود اختصاص داده است.
هند با سه ميليون و ۱۶۶هزارو ۴۱۴ کيلومتر مربع مساحت و بيش از يک  ميليارد نفر جمعيت در جنوب آسيا واقع شده و پايتخت آن دهلي نو است.
۱۳۴/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا