ايران از اعضاي فعال ITU است

به گزارش سرويس دانش و فناوري برنا، دبير کل اتحاديه بين المللي مخابرات(ITU)  ايران را از اعضاي فعال ITU دانست و افزود: هدف اصلي‌ ITU برقراري ارتباط مخابراتي در دنيا و ايجاد يک شبکه جهاني است.حمدون توره  با اشاره به وجود ۱۹۱ کشور عضو در ITU گفت: ۷۰۰۰ شرکت هم به صورت عضو وابسته آن …

به گزارش سرويس دانش و فناوري برنا، دبير کل اتحاديه بين المللي مخابرات(ITU)  ايران را از اعضاي فعال ITU دانست و افزود: هدف اصلي‌ ITU برقراري ارتباط مخابراتي در دنيا و ايجاد يک شبکه جهاني است.
حمدون توره  با اشاره به وجود ۱۹۱ کشور عضو در ITU گفت: ۷۰۰۰ شرکت هم به صورت عضو وابسته آن به شمار مي‌روند.
وي از سه بخش اصلي در ITU خبر داد و گفت: بخش راديويي (ITUR) نخستين بخش ITU است که مديريت مدار ثابت ماهواره‌‌اي را بر عهده دارد.حمدون توره به برگزاري کنفرانس راديويي سال گذشته در ژنو اشاره کرد و گفت: تمام کشورهاي عضو از جمله ايران در آن شرکت داشتند و در آن با بررسي مجدد مباحث مربوط به راديو تصميمات جديدي اتخاذ شد.
وي ايران را از اعضاي فعال کنفرانس برشمرد و خاطر نشان کرد: از آن جا که مخابرات به سمت فناوري جديد بي سيم رفته و فرکانس از اهميت بالايي برخوردار شده عمده مسايل اين کنفرانس بحث بر فرکانس‌هايي که از فناوري جديد بي سيم استفاده مي‌کنند، بود.
وي بخش دوم بخش‌ITU را استاندارد عنوان کرد و گفت: در اين بخش تمام استانداردهايي که به مسايل مخابراتي مربوط است بحث و مورد استفاده قرار مي‌گيرد.وي بخش سوم را بخش توسعه دانست و اظهار کرد: بخش توسعه به کشور‌هاي در حال توسعه و کمتر توسعه يافته کمک مي‌کند تا موارد بخش هاي يک و دو را درک و به مرحله اجرا بگذارند.
وي ايران را يکي از کشورهاي فعال در هر سه بخش برشمرد و گفت: ايران نه تنها در بخش ITU فعال است بلکه در داخل هم استانداردهاي مخابراتي درسطح بالايي قرار دارند.
توره با تقدير از نيت خوب ايران در کمک به کشورهاي ديگر در زمينه ارتقاء تکنولوژي، ادامه داد: چه در ۸ سالي که من مدير بخش توسعه بودم و چه اين دو سال که دبير کل ITU هستم ITU از توان‌ مالي و فکري ايران استفاده کرده است.
وي افزود: برنامه کاري بخش توسعه، بر مبناي شش استراتژي است که علاوه بر آن ITU برنامه مخصوصي براي کشورهاي کمتر توسعه يافته نظير افغانستان دارد.
دبير کل اتحاديه بين المللي مخابرات برنامه‌هاي ITU از زمان انتخاب وي به دبير کلي را سه مورد برشمرد و گفت: محور نخست اتصال تمام نقاط دور افتاده و روستايي به شبکه مخابرات تا سال ۲۰۱۵ است.
وي گفت: در انتهاي سال گذشته ۳ بيليون جمعيت جهان به شبکه مخابراتي وصل بودند که محور دوم فعاليت ما تلاش براي توسعه شبکه براي بقيه است.
وي بحث امنيت فضاي مجازي را محور سوم برنامه‌هاي خود برشمرد و گفت: حفاظت از شبکه‌هاي اينترنتي و ايجاد شبکه مطمئن جزء اين محور است.
وي با تأکيد بر ممانعت از جنگ اينترنتي بين کشورها گفت: برنده جنگ شدن زماني است که اصلاً جنگي شروع نشود. توره با اشاره به بلاياي طبيعي چون سونامي، زلزله و گردباد، لزوم آماده سازي کشورها براي برقراراي ارتباط سريع در مواقع بروز حوادث را يادآور شد و افزود: با توسعه زيرساخت‌هاي ارتباطي، کشورها آماده مي‌شوند که چگونه با آن مقابله کرده و در صورت رخ دادن موارد به حفظ جان مردم بپردازند.
وي با اشاره به نقش ICT در حل مشکلات جهان گفت: ما به اين مطلب اعتقاد داريم و مي‌دانيم که اطلاعات چقدر به مردم کمک مي‌کند مثلا مشکل آموزش با آموزش از راه، يا مسايل بهداشتي از طريق e.heaith مي‌تواند برطرف شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا