ممنوعيت عرضه سهام مخابرات در بورس+توضيح سازمان بورس

در حالي كه بورس و كارگزاران آن، اين هفته منتظر ارايه سهام شركت مخابرات بودند، ادامه عرضه و واگذاري سهام مخابرات را متوقف شد.به گزارش خبرنگار «تابناك»، دكتر علي رحماني طي مناظره‌اي در اتاق بازرگاني و صنايع و معادن، با اعلام اين خبر افزود: با وجود اين‌كه وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات با ادامه واگذاري …

در حالي كه بورس و كارگزاران آن، اين هفته منتظر ارايه سهام شركت مخابرات بودند، ادامه عرضه و واگذاري سهام مخابرات را متوقف شد.به گزارش خبرنگار «تابناك»، دكتر علي رحماني طي مناظره‌اي در اتاق بازرگاني و صنايع و معادن، با اعلام اين خبر افزود: با وجود اين‌كه وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات با ادامه واگذاري سهام مخابرات موافق بودند، دستور داده شد كه در حال حاضر واگذاري همين ۵ درصد كفايت مي‌كند.
اين در حالي است كه علي صالح‌آبادي، رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار روز گذشته گفته بود: سازمان بورس بارها تقاضاي عرضه مابقي سهام مخابرات را ارايه داده است، اما هنوز در اين زمينه به نتيجه‌اي نرسيديم.
اين گزارش مي‌افزايد: پيش از اين نيز كارشناسان با شيوه واگذاري سهام مخابرات چه به لحاظ اقتصادي و چه به لحاظ امنيتي مخالفت كرده بودند كه از آن جمله مي‌توان به نامه رئيس اتاق تهران خطاب به رئيس‌جمهور اشاره كرد.
اين خبر در حالي اعلام شد كه رئيس سازمان بورس نيز روز گذشته گفته بود، اگر پس از بررسي‌هاي لازم به نتيجه برسند كه سهام مخابرات نياز به بازار گردان دارد، اقدامات لازم از سوي اين سازمان انجام خواهد شد.
توضيح روابط عمومي سازمان بورس
روابط عمومي سازمان بورس و اوراق بهادار درباره كلمه «بازگرداندن» كه به اشتباه ناشي از تايپ در خبر آمده بود توضيحي ارسال كرد.
سايت تابناك نيز با عرض پوزش ضمن اصلاح كلمه مذبور توضيح اين روابط عمومي را منتشر مي‌كند: 
مديرمسئول محترم سايت تابناك
با سلام و احترام
پيرو درج مطلبي با عنوان «ممنوعيت عرضه سهام مخابرات در بورس» در سايت تابناك مطلب ذيل جهت استحضار جناب‌عالي و تنوير افكار عمومي ارسال مي‌گردد. خواهشمند است دستور فرماييد براساس قانون مطبوعات مطلب ذيل در صفحة اصلي آن رسانه وزين درج گردد:
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشيه مراسم رونمايي از سامانه‌‏هاي خدمات‌‏رساني به سهامداران، در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر نياز شركت مخابرات به «بازارگردان» گفت: ما بررسي‌هاي لازم را در اين زمينه انجام خواهيم داد و اگر به اين نتيجه برسيم كه سهام مخابرات نياز به بازارگردان دارد، حتماً اقدامات لازم در اين زمينه صورت خواهد گرفت.اين در حالي است كه متأسفانه لغت «بازگرداندن» در خبر منتشرشده در آن رسانه وزين به جاي «بازارگردان» استفاده‌ شده و به نقل از رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار آورده است كه اگر پس از بررسي‌هاي لازم به نتيجه برسند كه سهام مخابرات نياز به بازگرداندن دارد، اقدامات لازم از سوي اين سازمان انجام خواهد شد.
در حالي كه دكتر علي صالح آبادي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا سهام مخابرات نياز به «بازار گردان» دارد يا خير، گفت: ما بررسي‌‏هاي لازم را در اين زمينه انجام خواهيم داد و اگر به اين نتيجه برسيم که سهام مخابرات نياز به بازارگردان دارد، حتماً اقدامات لازم در اين زمينه صورت خواهد گرفت.
بنابراين مطلب نقل شده در سايت تابناك فاقد صحت بوده و در آن جلسه صحبتي از بازگرداندن سهام مخابرات به دولت نشده است.
با تشكر و تجديد احترام
سيدرضا حسيني
مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل 
متن مناظره رحماني و سلطاني در اتاق تهران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا