نوکيا گوشي ها خود را بومي بازار اتيوپي مي کند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”، بر اساس اين طرح نوکيا در نظر دارد سرويس پيامک گوشي هاي خود را براي ارايه در اين بازار مجهز به زبان اتيوپيايي کند.“براوکام”توزيع کننده محلي گووشي هاي نوکيا در اين کشور  گفت: نوکيا سيم کارت ها ي اعتباري که اپراتورمحلي شرکت ارتباطات اتيوپي …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”، بر اساس اين طرح نوکيا در نظر دارد سرويس پيامک گوشي هاي خود را براي ارايه در اين بازار مجهز به زبان اتيوپيايي کند.
“براوکام”توزيع کننده محلي گووشي هاي نوکيا در اين کشور  گفت: نوکيا سيم کارت ها ي اعتباري که اپراتورمحلي شرکت ارتباطات اتيوپي ارايه مي دهد، توليد مي کند.
“لوي گرما واک” مدير عامل و سهامدار اصلي “براوکام” گفت:اين شرکت از منطقه آزاد جيبوتي کشور همسايه براي عرضه گوشي با کشورها ي شاخ آفريقا استفاده مي کند.
بر اساس آمار منتشر شده تعداد کاربران اتيوپي تا پايان فصل اول ۲۰۰۸ ميلادي يک ميليون و ۶۰۰هزار نفر وضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور زير ۲درصد اعلام شده است و اين کشور يک اپراتور تلفن همراه دارد.
شرکت نوکيا در سال ۱۸۶۵ در فنلاند تاسيس شده و دفتر مرکزي آن درشهر “اسپو” Espoo  قراردارد و  درزمينه صنعت ارتباط از راه دور و توليد کالاهايي از قبيل گوشي هاي تلفن همراه ، کامپيوتر  ، نرم افزار و سرويس شبکه فعاليت مي کند.
درآمد اين شرکت درسال ۲۰۰۷ ميلادي  بيش از ۵۱ميليارد و ۵۸ ميليون يورو و سود خالص آن ۷ ميليارد و ۲۰۵ ميليون يورو اعلام شده است.
تعداد کارکنان اين شرکت تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۰۷ ميلادي ۱۱۲ هزار و ۲۶۲ نفر گزارش شده است.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا