تعرفه مناسب براي گوشي تلفن همراه ۱۰ تا۱۵ درصد است

دکتر محمد قلي يوسفي استاد دانشگاه علامه طباطبايي درگفت و گو با موبنا گفت : همواره در خصوص تعيين تعرفه کالاهاي صنعتي  ميان وزارت بازرگاني و وزارت صنايع اختلاف نظراتي به وجود آمده است و در اين ميان، کميسيون ماده يک نيز با اعضاي خود در خصوص تعرفه به نتيجه نمي رسند.وي اظهارداشت : کميسيون …

دکتر محمد قلي يوسفي استاد دانشگاه علامه طباطبايي درگفت و گو با موبنا گفت : همواره در خصوص تعيين تعرفه کالاهاي صنعتي  ميان وزارت بازرگاني و وزارت صنايع اختلاف نظراتي به وجود آمده است و در اين ميان، کميسيون ماده يک نيز با اعضاي خود در خصوص تعرفه به نتيجه نمي رسند.
وي اظهارداشت : کميسيون ماده يک در مورد تعرفه هايي مي تواند به نتيجه برسد که بعد از آن چالشي در خصوص آن کالا به وجود نيايد و اين درحالي است که با توجه به حساسيت موضوع تعرفه تلفن همراه، تصور مي رود که تعيين تعرفه در نهايت با بحث در هيئت دولت به نتيجه نهايي برسد.
استاد دانشگاه علامه خاطر نشان کرد :  به هرحال بايد منتظر بود و ديد که دولت در کميسيون ماده يک مي تواند به جمع بندي نهايي در خصوص تعرفه گوشي تلفن همراه برسد و يا باز هم مشکل تعيين تعرفه در کشور وجود خواهد داشت .
اين کارشناس اقتصادي گفت : بايد ديد که آيا بالاخره وزير صنايع در اين کميسيون با کاهش تعرفه موافقت مي کند يا که باز هم توليد داخل را بهانه کاهش  ندادن تعرفه مي داند .
وي تصريح کرد : مصرف کنندگان نيز به هيچ عنوان به ضرر توليدکنندگان نمي انديشند چراکه ضرر به اين قشر از جامعه در واقع به نوعي ضرر به مصرف کنندگان است.
B / 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا