در آمد بازار ارتباطات خاورميانه و آفريقا۷۰ ميليارد دلار رشد خواهد کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “منافن”، در تحقيق اين مرکز آمده است :بازار ارتباطي آفريقا ،خاورميانه و جنوب آسيا در دهه آينده با رشد فزاينده اي در زمينه صنعت ارتباطي مواجه خواهد شد.“گلف کامز” فرصت هاي بکر  و پتانسيل بالاي موجود در بازار آفريقا  دليل تبديل اين منطقه به عنوان …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “منافن”، در تحقيق اين مرکز آمده است :بازار ارتباطي آفريقا ،خاورميانه و جنوب آسيا در دهه آينده با رشد فزاينده اي در زمينه صنعت ارتباطي مواجه خواهد شد.
“گلف کامز” فرصت هاي بکر  و پتانسيل بالاي موجود در بازار آفريقا  دليل تبديل اين منطقه به عنوان “مرکز کانوني” توجهات فعالان عرصه بين المللي و بومي ارتباطات دانست.
بر اساس بررسي هايي که “بوز آلن هميلتون” يکي ديگر از موسسات تحقيقاتي در باره اين منطقه از جهان انجام داده است: درآمدي که در حال حاضر از بازار ارتباطي MENA بدست مي آيد بيش از ۵۰ميليارد دلار است که انتظار مي رود اين ميزان تا سال ۲۰۱۵ميلادي به ۷۰ميليارد دلار برسد. 
تعدا کل کاربران تلفن همراه در کشورهاي آفريقايي ۲۵۰ميليون و ضريب نفوذ آن ۲۷درصد مي باشد و رشد اين وسيله ارتباطي در اين قاره با يک تاخير چشمگير نسبت به ديگر کشورها مانند مانند کشورهاي چين و هند روبروبوده است.
تعداد کاربران تلفن همراه در خاورميانه سالانه ۲۵/۳۰ درصد افزايش داشته و تا پايان ژوئن ۲۰۰۷ به ۷۷/۱۴۶ ميليون نفر رسيده است.
ترکيه با ۵۸/۵۶ ميليون کاربر تلفن همراه بزرگترين بازار خاورميانه مي باشد و عربستان سعودي با ۸۹/۲۳ ميليون مشترک تلفن همراه در جايگاه دوم قرار دارد و هرسال ۳۹/۴۰ درصد به کاربران آن افزوده مي شود.
 منافن اعلام کرد ايران تا پايان ژوئن ۲۰۰۷ ميلادي داراي  04/17 ميليون کاربر تلفن همراه بوده  و هر سال در اين حوزه رشد قابل توجه اي داشته است.
به گزارش موبنا ، در حال حاضر شمار کاربران تلفن همراه ايران بيش از ۴۰ ميليون نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه ۵۸درصد است.
شرکت آفريقايي MTN ، در سال ۲۰۰۶ ميلادي اپراتور دبي به نام Investcom را به قيمت ۵/۵ ميليارد دلار خريد و با ۷۵/۴۰ ميليون کاربر به بزرگترين اپراتور آفريقا و خاور ميانه تبديل شد و اپراتوري ۲۱ کشور را به عهده گرفت.
اين شرکت همچنين در فصل سوم ۲۰۰۶ ميلادي امتياز دومين اپراتور بزرگ ايران موسوم به  ايرانسل، را بدست آورد.
تعداد کاربران اپراتور اتصالات در مصر از رشد بسيار سريعي برخوردار بوده و تا پايان ژوئن ۲۰۰۷ يک ميليون کاربر داشته است. اپراتور Zain نيز در فصل اول ۲۰۰۷ به پر فروش ترين اپراتور عربستان سعودي تبديل شد و تصميم دارد با دو برابر کردن تعداد کاربران خود تا سال ۲۰۱۱ ميلادي   70 ميليون مشترک تلفن همراه بدست آورد.
در نيجريه نيز اتصالات  پنجمين شبکه  GSM را در سال ۲۰۰۸ به بهره برداري خواهد رساند و سهم خود را در غرب آفريقا از ۵۰ درصد به ۷۰ درصد افزايش داده  و اپراتوري ۶ شبکه را در غرب و مرکز آفريقا به عهده گرفته است.
همچنين اتصالات سهام خود را در دومين اپراتور تانزانيا موسوم به “زنتل” از۳۴ درصد به ۵۱ درصد رسانده است.
در اوگاندا نيز که ضريب نفوذ تلفن همراه تنها ۱۱ درصد بوده است دو اپراتور خاور ميانه موسوم به “هيت تلکام” و ” Warid ” سرويس هاي جديد GSM ارايه کرده اند و وودافون پس از MTN به عنوان دومين اپراتور خاور ميانه و آفريقا شناخته شد.
 134/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا