تلفن همراه و تاثيرات آن بر جامعه نيجريه

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “آفريکاسيا”، بر اساس اين گزارش ، نيجريه  پرجمعيت ترين کشور آفريقايي توانست در سال جاري از نظر رشد سريع بازار تلفن همراه  از آفريقاي جنوبي که عنوان دارنده بالاترين ضريب نفوذ تلفن همراه را در آفريقا دارا است ، پيشي گيرد.تعداد کاربران تلفن همراه در …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “آفريکاسيا”، بر اساس اين گزارش ، نيجريه  پرجمعيت ترين کشور آفريقايي توانست در سال جاري از نظر رشد سريع بازار تلفن همراه  از آفريقاي جنوبي که عنوان دارنده بالاترين ضريب نفوذ تلفن همراه را در آفريقا دارا است ، پيشي گيرد.
تعداد کاربران تلفن همراه در آفريقاي جنوبي با سه اپراتور فعال تا مارس ۲۰۰۷ ميلادي ۳۸ميليون  700هزار نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۸۶ درصد اعلام شده است.
“ارنست ندوکوي” مدير کميسيون ارتباطات نيجريه(NCC) با بيان اين که نيجريه در حال حاضر ۶۰ميليون و ۹۰۰هزار کاربر دارد، اعلام کرد، اين تعداد ۷۰بار بيش از زمان عرضه تلفن همراه  در سال ۲۰۰۱ميلادي است.
وي افزود : اين کميسيون در آن سال با ارايه مجوز شبکه GSM به سه اپراتور MTN نيجريه،”اکنت وايرلس” (زاين) و M-TEL فعاليت خود را آغاز کرد.
MTN در اين کشور سکان  دار اصلي بازار ارتباطي است و بعد از آن گلوباکام و زاين در رده هاي بعدي بازار قرار دارند.
وي در ادامه خاطر نشان کرد: ضريب نفوذ تلفن همراه در نيجريه از ۰.۷۳ درصد سال ۲۰۰۱ميلادي به ۳۲.۷۹درصد در مارس ۲۰۰۸ ميلادي رسيده است.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا