دانشگاه‌ها از زيرساخت‌هاي ايجاد شده استفاده كنند

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، پيش از اين با توجه به اهميت سهولت دسترسي كليه دانشجويان، استادان محققين و كادر علمي دستگاه‌هاي كشور به شبكه‌هاي اينترنت پرسرعت، تفاهم نامه‌اي ميان وزارت ارتباطات و وزارت علوم به منظور توسعه و تكميل زيرساخت‌هاي مورد نياز دانشگاه‌ها …

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، پيش از اين با توجه به اهميت سهولت دسترسي كليه دانشجويان، استادان محققين و كادر علمي دستگاه‌هاي كشور به شبكه‌هاي اينترنت پرسرعت، تفاهم نامه‌اي ميان وزارت ارتباطات و وزارت علوم به منظور توسعه و تكميل زيرساخت‌هاي مورد نياز دانشگاه‌ها منعقد شده بود.
وزارت ارتباطات از ابتداي دولت نهم تاكنون و در راستاي اجراي پروژه اتصال دانشگاه‌ها، مراكز آموزشي و تحقيقاتي به شبكه اينترنت از طريق فيبرنوري، از محل اعتبارات اين وزارت‌خانه و به صورت رايگان،۳۲۷ دانشگاه را به فيبرنوري متصل و آماده بهره‌برداري كرده است.
بر اساس اين گزارش، علي رغم تمامي تلاش‌هاي صورت گرفته، از مجموع امكانات فراهم شده، صرفاً ارتباط اينترنت ۱۹۰ مورد بهره‌برداري و مابقي بلااستفاده مانده است.
سليماني در نامه خود به وزير علوم، تحقيقات و فناوري، با اشاره به فعاليت‌هاي صورت گرفته دراين زمينه، اهتمام وزارت ارتباطات را در توسعه فناوري اطلاعات مطابق اهداف برنامه چهارم به ويژه سند چشم انداز ۲۰ ساله كشور دانسته است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، در اين نامه، خواستار تسريع در بهره‌برداري از فيبرنوري آماده شده براي ۱۳۷ دانشگاه كشور به منظور استفاده از سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده براي توسعه زيرساخت‌هاي شبكه شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا