لزوم اعلام آمادگي مخابرات استان‌ها براي ارايه‌ي پيامك تلفن ثابت

 با توجه به اين مساله امکان گسترده‌ي ارسال پيامک از تلفن ثابت به زودي در كشور فراهم مي‌شود كه به گفته‌ي مدير عامل شرکت مخابرات ايران اين مساله مشروط به آن است که مخابرات هر استان آمادگي نصب تجهيزات مربوطه را داشته باشد. صابر فيضي – مدير عامل شرکت مخابرات ايران- در گفت‌و‌گو با خبرنگار …

 با توجه به اين مساله امکان گسترده‌ي ارسال پيامک از تلفن ثابت به زودي در كشور فراهم مي‌شود كه به گفته‌ي مدير عامل شرکت مخابرات ايران اين مساله مشروط به آن است که مخابرات هر استان آمادگي نصب تجهيزات مربوطه را داشته باشد.


صابر فيضي – مدير عامل شرکت مخابرات ايران- در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين مطلب اظهار كرد: هنوز مخابرات استان‌ها آمادگي خود را در اين زمينه به ما اعلام نكردند.


وي گفت: البته با توجه به فرا‌گير شدن تلفن همراه و ارايه انواع سيم‌كارت‌هاي اعتباري و دائمي با قيمت نسبتا مناسب به نظر مي‌رسد که جمعيت هدف براي استفاده از اين سرويس بيش‌تر روستا‌ها و مناطقي که هنوز استفاده از تلفن همراه در آن فراگير نشده باشد زيرا اين سيستم ارتباطي از عموميت بيش‌تري برخوردار است، بنابراين افراد بيش‌تري از جمله در روستاها از آن منتفع مي‌شوند.


او با بيان اين كه سيستم ارسال پيامک از طريق تلفن ثابت سيستم متمرکزي نيست اظهار کرد: امکان ارسال پيامک سيستم مورد نظر بايد در تک تک مراکز تلفني ايجاد شود و به نسبت نصب تجهيزات در شهرهاي مختلف اين امکان براي آن‌ها ايجاد خواهد شد.


به گفته‌ي فيضي امكان ارسال پيامك از طريق كيوسك‌هاي تلفن سطح شهر وجود ندارد زيرا براي ارسال پيامك نياز به دستگاه‌هاي تلفن خاصي است؛ بنابراين از لحاظ ارسال پيامك‌هاي ناشناس از طريق كيوسك‌هاي تلفن نگراني وجود ندارد.


او افزود: با استفاده از اين سيستم چنانچه پيامكي ارسال شود و به هر دليلي خط تلفن مقصد اشغال باشد، پيامك در مركز پيامك نگهداري و چندين بار به سمت مقصد ارسال مي‌شود تا به محض آزاد شدن خط به مقصد برسد؛ همچنين فرستنده پيامك مي‌تواند با پيامي كه در صفحه نمايشگر تلفنش ظاهر مي‌شود از رسيدن پيام به مقصد اطمينان حاصل كند.


مدير عامل شرکت مخابرات ايران ابراز كرد: ارسال پيامك از طريق تلفن ثابت ترافيك شبكه را افزايش مي‌دهد ولي درحدي نيست كه مشكلي براي مشتركان ايجاد كند.


فيضي يادآور شد: در حال حاضر اين سيستم در شش استان تهران، فارس،‌ اصفهان،‌ مازندران،‌ آذربايجان شرقي و خراسان رضوي راه‌اندازي و تست شده و در حال آزمايش براي تعداد محدودي از مشترکان است.


گفتني است تعرفه‌ي پيامک از شبکه‌ ثابت به ثابت در ارتباط شهري، يک پالس و در ارتباط بين شهري معادل ۲ پالس محاسبه مي‌شود؛ هزينه‌ي پيامک از شبکه‌ي همراه به ثابت و از تلفن ثابت به همراه در شهري و بين شهري معادل ۲ پالس در نظر گرفته شده است كه تعرفه‌ي يک پالس معادل ۷/۴۴ ريال است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا