براي اجراي اپراتور سوم تلفن همراه حدود ۳ ميليارد دلار سرمايه لازم است

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد سليماني اظهار كرد: اپراتور سوم از نظر نرم‌افزاري و سخت‌افزاري از سيستم‌هاي گذشته بسيار متفاوت بوده و از لحاظ اينترنت نيز با داشتن سرعت بالا، قابليت نمايش فيلم و عکس را خواهد داشت. وي تصريح كرد: براي اجراي اپراتور سوم حدود ۳ ميليارد دلار سرمايه اوليه …

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد سليماني اظهار كرد: اپراتور سوم از نظر نرم‌افزاري و سخت‌افزاري از سيستم‌هاي گذشته بسيار متفاوت بوده و از لحاظ اينترنت نيز با داشتن سرعت بالا، قابليت نمايش فيلم و عکس را خواهد داشت.


وي تصريح كرد: براي اجراي اپراتور سوم حدود ۳ ميليارد دلار سرمايه اوليه لازم است و در مرحله اوليه همه مراکز استان‌ها بايد بتوانند تحت پوشش قرار گيرند؛ اپراتور سوم تلفن همراه توانايي اشتراک پذيري ۱۵ ميليون نفر از جمعيت کشور را خواهد داشت.


او با بيان اين که برنامه‌هاي توسعه‌يي وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات از برنامه چهارم توسعه جلوتر است، تصريح کرد: طبق برنامه ضريب نفوذ تلفن همراه بايد به ۳۵ درصد مي‌رسيد که در حال حاضر اين رقم ۵۸ درصد است که موفقيت بزرگي به شمار مي‌رود.


سليماني با اشاره به تحولات صورت گرفته در زمينه مخابرات و پست در دوران دولت نهم گفت: امروزه ۶۵ ميليون شماره تلفن ثابت و همراه در سطح کشور فعال است که از اين تعداد حدود ۴۰ ميليون شماره در طول دوران سه ساله دولت نهم به مشترکان واگذار شده است.


وي با تاکيد بر اين که تحولات مخابراتي و فن‌آوري اطلاعات کشور با قدرت و جديت تمام ادامه خواهد يافت، خاطرنشان كرد: پرتاب موشک سفير اميد نشان از تلاش‌هاي شبانه روزي جوانان و دانشمندان ايران اسلامي است.


سليماني اضافه کرد: هر چند در اين زمينه ممکن است مزاحمت‌هايي از سوي دشمنان اعمال شود و کارها را با سختي روبه‌رو کنند اما نمي توانند ما را از راه اصلي خود باز دارند.


وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات در بخشي از سخنان خود با اشاره به فعاليت‌هاي چشم‌گير در پست و ارسال مرسولات پستي تصريح كرد: در اين زمينه نيز به اهداف برنامه چهارم توسعه کشور دست يافته‌ايم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا